×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اهتمام دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای خوزستان بی‌سابقه است

محمدرضا کرمی نژاد افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز طرح آب رسانی به روستاهای خوزستان در دولت سیزدهم ، به یک هزار و ۱۰۰ روستای دارای تنش آبی این استان در سال گذشته آب رسانی شد ضمن اینکه در سال جاری نیز طرح های آب رسانی متعددی در دستور کار آبفای خوزستان است.

وی با بیان اینکه آب رسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان از ۲ مسیر به صورت همزمان در حال اجرا است ادامه داد: به منظور سرعت بخشی به عملیات آب رسانی به روستاهای دارای تنش آبی تعدادی از عملیات اجرایی آب رسانی به روستاهای خوزستان با همکاری سپاه انجام می شود.

کرمی نژاد با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای به حداقل رساندن تعداد روستاها و مناطق محروم دارای تنش آبی در کشور، ادامه داد: طرح محرومیت زدایی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از ابتدای دولت سیزدهم با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی در پنج محور تدوین و مراحل اجرایی آن در کشور آغاز شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان اظهار داشت: سهم استان خوزستان از این طرح محرومیت زدایی، آب رسانی به ۱۸۹ روستاهای دارای تنش آبی این استان با اعتبار ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که این روستاها تا کنون از آب شرب سالم و پایدار برخوردار نبوده اند.

کرمی نژاد با اشاره به امضای تفاهم نامه میان شرکت آبفا و بسیج سازندگی سپاه ولی عصر(عج) افزود: عملیات اجرایی آب رسانی به روستاهای واقع در شهرستان‌های شادگان، آبادان، کرخه و اندیکا طی چند هفته اخیر آغاز و تا کنون ۶ میلیارد ریال از مبلغ کل قرارداد نیز تامین شده است.

وی گفت: عملیات آب رسانی به تمام ۱۸۹ روستای این استان در قالب طرح محرومیت زدایی سپاه قرار است حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد که با توجه به اینکه این طرح ها مشکلی در تامین اعتبار ندارند این امید وجود دارد تا این طرح ها با سرعت زیاد و پیش از زمان مقرر تکمیل شوند.

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار محمود معین پور جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خوزستان پیش از این در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که این قرارگاه بنا به دستور فرماندهی کل سپاه پاسداران، برای رفع تنش‌ آبی در مناطق محروم خوزستان به کمک دولت می‌آید.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح های آبرسانی به روستاهای خوزستان سرعت گرفته است به گونه‌ای که در هشت ماه نخست فعالیت این دولت، یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان با ظرفیت تامین آب ۲۵۳ هزار متر مربع در شبانه روز از آب سالم پایدار و سالم برخوردار شد.

برای تحقق این مهم ۵۴۰ کیلومتر لوله کشی، ۲۵ ایستگاه پمپاژ در ۱۷ شهرستان و ۴۰۴ روستا احداث، ۲۳ حلقه چاه در هشت شهرستان ایجاد و ۷۰ تصفیه خانه لایروبی شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.