×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۴۰۰هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر خوزستان تولید شد

عبدعلی ناصری افزود: این میزان شکر از برداشت حدود چهار میلیون تن محصول نیشکر تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت نیشکر و تولید شکر در واحدهای هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ۲۷مهر ماه شروع شده و تا پایان فروردین ۱۴۰۱ پایان خواهد یافت پیش بینی کرد در سال زراعی جاری حدود ۵۵۰هزار تن شکر در این شرکت تولید و در بازارهای داخلی عرضه شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۸۰درصد محصول نیشکر از سطح حدود ۶۶هزار هکتار از اراضی نیشکری شرکت توسعه نیشکر بدون احتساب اراضی نیشکری هفت تپه برداشت شده است افزود: برداشت نیشکر طبق برنامه انجام می‌شود.

ناصری با بیان اینکه مشکل کم آبی و خشکسالی امسال مزارع نیشکری شرکت توسعه نیشکر را به شدت متاثر کرد افزود: خشکسالی سبب کاهش ۲۰۰هزار تنی شکر در این شرکت شده است.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شده و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

با وجود آنکه واحدهای هفت تپه ، کارون و میان آب از دیگر واحدهای مستقل تولید نیشکر و شکر در خوزستان هستند ولی در مهر ماه امسال با تصمیم دولت ، مدیریت شرکت توسعه نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.