×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدور مجوز مولدسازی برای ۱۵ ملک مازاد خوزستان

محسن کاویانی در نشست خبری که در محل این اداره کل برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدوار هستیم به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانیم از دستاوردهای نظام حفاظت و حراست و در عین حال نسبت به اطلاع رسانی اقدامات خوب انجام‌شده نظام در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام کنیم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، باید طی ۱۰ ماهه سال ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدهای استانی وصول می‌شد که با همکاری ۱۵ دستگاه متولی از جمله امور مالیاتی، گمرک، استاندارد، شیلات، راه و شهرسازی، ثبت اسناد، پزشکی قانونی و صنعت، معدن و تجارت، این هدف محقق شد. همچنین اداره کل امور مالیاتی خوزستان با تحقق ۹۴ درصد این منابع، بیشترین سهم و اولین رتبه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ گفت: ارگان‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین میراث فرهنگی چند دستگاه صادرکننده مجوز کسب و کار هستند که ۱۸۴ طرح به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب ۵۴۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش با اشتغالزایی یک هزار و ۳۸۴ نفر ارائه و برای آن‌ها مجوز شورای برنامه‌ریزی استان نیز اخذ شد.

کاویانی ادامه داد: در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی، ۹۳ طرح شامل ۷۶ طرح جهاد کشاورزی، ۱۳ طرح صمت و چهار طرح هم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۵۶۰ نفر بررسی شد تا در صورت تصویب شورا برای آن‌ها اخذ مجوز انجام شود. در مرحله بعدی نیز تعدادی طرح به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ هزار و ۷۱۷ مورد ملک دولتی شناسایی و ۹۸ درصد اطلاعات آن‌ها ثبت شده است، تصریح کرد: در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) جهت تغییر اسناد املاک دولتی از دفترچه‌ای به تک برگی نیز اداره کل اقتصاد و دارایی خوزستان جزو پنج دستگاه برتر کشور انتخاب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: در خصوص بحث مولدسازی تا نیمه بهمن ماه سال جاری، ۷۵ مورد از املاک مازاد استان به ارزش مالی یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان شناسایی و برای ۱۵ مورد آن صدور مجوز انجام شده است. همچنین ۱۹ واحد املاک مازاد دولتی و سه مورد اموال منقول به ارزش ۵۱ میلیارد تومان را به فروش رساندیم.

کاویانی با اشاره به اخذ وام‌های خرد عنوان کرد: جلسه‌ای با مدیران ۱۳ بانک دولتی و نیمه خصوصی با هدف تسهیل دریافت وام‌های خُرد برگزار کردیم و با دستور وزیر اقتصاد و دارایی شهروندان شاغل می‌توانند به جای ضامن با گواهی اشتغال و اعتبارسنجی نسبت به دریافت وام اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم در وام‌های خُرد، پیدا کردن ضامن بوده است که در این مرحله بر اساس دستور وزیر به بانک‌ها، عملیات حذف ضامن را داریم. جامعه هدف در این مرحله، کارکنان دولت هستند و سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد و دارایی هم بعد از ۴۸ ساعت پاسخ شکایات را اعلام می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: مصوبه این طرح برای افراد غیرشاغل نیست و شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی که واریز حقوقشان نزد همان بانک است، می‌توانند برای دریافت این وام‌ها اقدام کنند.

 

منبع:ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.