×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 10 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اکثر بستری‌ها، واکسن نزده‌اند / مبتلایان خفیف، به مراکز درمانی نروند

دکتر سید محمد علوی با اشاره به وقوع موج بیماری در خوزستان اظهار کرد: تجمع افراد در مراکز نمونه‌گیری و مراجعه زیاد به مراکز درمانی، ریسک انتقال عفونت به افرادی که هنوز آلوده نشده‌اند را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بنابراین افراد دارای علائم سرماخوردگی، گلودرد، کوفتگی بدن و سرفه بدون علامت تنگی نفس و تب بالا، در خانه بمانند. بهترین راه این است که این افراد با درمان خانگی مانند استراحت، مصرف زیاد مایعات، مسکن و شربت ضد سرفه بیماری را خفیف کنند و در صورت تشدید علائم مانند افزایش تعداد نفس و احساس تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه اکثر بیماران بستری به ویژه بیماران بستری در ICUها واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، گفت: هنوز ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند. بیش از ۱۵ درصد افراد نیز در دریافت دوز دوم و بیش از ۵۷ درصد در دریافت دوز سوم تاخیر دارند که امیدواریم هر چه سریعتر این افراد برای دریافت یا تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

علوی بیان کرد: در موج جدید، ابتلای کودکان میزان بالایی دارد و کودکان مبتلا به بستری شدن نیاز پیدا می‌کنند به گونه‌ای که ۲۰ درصد مبتلایان، کودکان زیر ۱۸ سال هستند. ۱۵ درصد این کودکان نیز زیر پنج سال هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر کودکان زیر ۱۲ سال واکسن دریافت نکرده‌اند و این گروه سنی به تازگی به چرخه واکسیناسیون افزوده شده‌اند، از والدین می‌خواهیم حتما نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به تزریق ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان گفت: بر این اساس پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۵ درصد و نوبت دوم ۷۱ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۶ درصد است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.