×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
انتقال مالکیت کشت‌وصنعت هفت‌تپه مشکلات آن را برطرف می‌کند

آیت اله دکتر محسن حیدری در آیین شروع بهره‌برداری و برداشت نیشکر از مزارع شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه و شصتمین سالگرد آغاز به‌کار این شرکت درجمع کارگران این واحد تولیدی افزود: خصوصی سازی و واگذاری به نادرست و ناحق شرکت کشت و صنعت هفت تپه به برخی افراد خاص باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای این شرکت و کارکنان آن شد، اما شما کارکنان با روحیه انقلابی دربرابر این ظلم ایستادید و نتیجه مطلوب نیز حاصل شد.

وی گفت: در نتیجه ایستادگی شما حکم خلع ید از مالک قبلی صادر شد و شرکت به مالک جدید که صلاحیت و توانمندی لازم را نیز دارد سپرده شد که امیدواریم مایه خیر و برکت برای این شرکت و کارگران آن شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوادث تلخ پیش آمده پس از واگذاری کشت و صنعت هفت تپه را از سال ۹۴ پیش‌بینی می‌کردیم و به مسوولان دولت وقت گوشزد کردیم اما توجه نکردند و آن مشکلات پیش آمد.

آیت اله دکتر محسن حیدری گفت: دولت جدید و پیش از آن قوه قضاییه با ورود به موضوع تخلفات صورت گرفته در فرآیند خصوصی سازی این شرکت، جلوی ضرر بیشتر را گرفتند و امیدواریم به زودی تمامی موانع برطرف شده و با تکمیل واگذاری به توسعه نیشکر خوزستان، تمام ظرفیت‌های این واحد بزرگ تولیدی به کار گرفته شود و کارگران دلسوز و خدوم آن درگیر نگرانی و مشکل نشوند.

وی بیان کرد: جهاد انواع مختلفی دارد و انسانی که در کار خود تمام تلاشش را انجام می‌دهد نیز به نوعی جهادگر است؛ کار با روحیه انقلابی و اخلاص به طور قطع نتیجه مطلوب را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این آیین با تبریک شصتمین سال تاسیس شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه، گفت: درصورت تکمیل فرآیند انتقال مالکیت این شرکت به توسعه نیشکر خوزستان به طور قطع با برنامه ریزی دقیق، برای افزایش بهره‌وری و همچنین پرداخت به موقع حقوق کارکنان این شرکت اقدام خواهیم کرد.

عبدعلی ناصری با بیان اینکه شرکت توسعه نیشکر اکنون به شکل پیمان مدیریتی در هفت تپه حاضر است و هنوز مالکیت این شرکت را به دست نیاورده است، افزود: خواستار تسریع در اجرای فرآیند انتقال مالکیت هستیم تا بتوانیم حقوق حقه کارکنان مجموعه را پرداخت کنیم.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران کارگری و تولید رو به رو بود.
با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.