×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
هشدار دبیر شورای بهداشت اهواز نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا

مهندس امراله مردانی اظهار داشت: در روز شنبه ۴۶۰ نفر به مراکز تشخیص کووید ۱۹ مراجعه کرده که نسبت به هفته قبل که ۱۵۰ نفر در روز بوده افزایش سه برابری نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از این تعداد معمولان ۳۵تا ۴۰ درصد مثبت می باشند که این زنگ خطری برای ابتلای افراد به سویه جدید اُمیکرون می باشد.

وی گفت: اغلب افرادی که برای انجام تست به مراکز تشخیصی اهواز مراجعه می کنند اغلب یا دارای علائم گوارشی شامل اسهال، استفراق، تهوع، دل درد و دل پیچه می باشند و یا علائم سرما خوردگی نظیر گلو درد و آبریزش بینی دارند.

مردانی اضافه کرد: متاسفانه مردم دچار عادی انگاری شده و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و با توجه به مسری بودن سویه جدید طیف وسیعی از مردم به کرونا مبتلا شده اند و در صورت رعایت نکردن ممکن است در روزهای آتی با فاجعه اپیدمی فراگیر مواجه شویم.

وی افزود: با وجود اینکه واکسن به اندازه کافی در استان و شهرستان اهواز وجود دارد اما بسیاری از افراد دُز دوم و سوم خود را هنوز دریافت نکرده اند و یا تاخیر در دریافت دارند که از همه افرادی که تا کنون نست به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نکرده اند درخواست داریم هر چه سریعتر به مراکز تزریق واکسن مراجعه کرده تا در برابر سویه جدید مصون بمانند.

دبیر شورای بهداشت شهرستان اهواز تاکید کرد: برای عبور سریع از پیک ششم کرونا مردم به رعایت پروتکل ها روی بیاورند و ضمن دریافت واکسن خود همچنان از ماسک زدن بهره مند شوند و در دورهمی ها و تجمع خودداری کنند زیرا قدرت سرایت این سویه جدید ۱۰ برابر سویه قبلی دلتا می باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هنوز آمار مرگ و میر در اهواز افزایش چندانی نداشته است اما اگر آمار بستری در روزهای آتی افزایش یابد مرگ  و میر ناشی از کرونا هم دور از ذهن نخواهد بود.

مردانی اظهار داشت: در آذر ماه و دیماه وضعیت اهواز از نظر ابتلا به بیماری بسیار خوب و روزانه ۲ تا سه مورد بود که این نشان از اثر واکسیناسیون و رعایت مردم را دارد اما در بهمن ماه به یکباره آمار ابتلا به طرز چشمگیری افزایش یافته که این باعث نگرانی کادر بهداشت و درمان استان شده است.

به گفته وی در حال حاضر انواع مختلف واکسن در مراکز واکسیناسیون اهواز و استان وجود دارد و مردم نبایستی در زدن واکسن خود تاخیر کنند.

دبیر شورای بهداشت شهرستان اهواز تاکید کرد: خوشبختانه کیت تشخیصی سویه جدید کرونای اُمیکرون در استان خوزستان وجود دارد و تمامی آزمایشها هم در آزمایشگاههای مرجع اهواز انجام می شود.

وی در پایان گفت: شهروندان هر گونه سرماخوردگی را کرونای اُمیکرون تلقی کرده و در صورت داشتن علائم خود را قرنطینه کنند و در صورت  تشدید بیماری به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گفته وی ۸۰ درصد مردم اهواز دُز اول بیش از ۷۰ درصد دُز دوم و بیش از ۳۰ درصد نیز دُز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند که آمار دُز سوم مطلوب نیست و افراد هر چه سریعتر بایدبرای دریافت واکسن دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند.

شهرستان اهواز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از روز گذشته با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت زرد قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.