×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رییس شورای شهر اهواز: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شهرداری در مهلت قانونی بررسی می شود

سیاوش محمودی در بیست و نهمین نشست رسمی شورا در صحن علنی این شورا، با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ شهردرای با نگاه تحولی تدوین شده است افزود: کار کارشناسی انجام شده برای تدوین این بودجه قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در بررسی این بودجه از نظر کارشناسان در بخش های مختلف استفاده می شود تا این لایحه با نهایت دقت بررسی شود.

محمودی اظهار داشت: این بودجه که دارای نکات مثبت قابل توجهی است نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۱۰ درصدی را نشان می دهد.

شهردار اهواز نیز با بیان اینکه در تدوین این جلسه کار کارشناسی دقیقی انجام شده است گفت: نمایندگان شهرداری در کمیسیون تلفیق باید به صورت کارشناسی و دقیق از لوایح شهرداری و لایحه بودجه ۱۴۰۱ این شورا دفاع کنند.

رضا امینی ادامه داد: کمیسیون تلفیق برای کار کارشناسی است ضمن اینکه اگر نگاه شورا نسبت به هر بخش لایحه منفی بود، شهرداری خود را ملزم به تمکین از نظر شورا می داند.

رییس کمیسیون تحقیق ،نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت: درآمدزایی شهرداری از جیب مردم باید قطع و شهرداری به جای آن به دنبال درآمدهای پایدار باشد.

سیدمحمدجواد رضوی با بیان اینکه افزایش جریمه سه برابری در برخی ردیف ها موجب بازدارندگی از تخلف نمی شود، افزود: تخلفات یا ناشی از جهل به قانون و یا ناشی از آگاهی به قانونی است که متاسفانه بخشی از کارشناسان شهرداری در وقوع تخلف های آگاهانه دخیل هستند.

وی، گران کردن خدمات شهری را اقدامی نادرست دانست و ادامه داد: شورا از تحقق درآمدزایی از طریق مسیرهای دیگر غافل شده و به جیب مردم چسبیده است.

رییس کمیسیون تحقیق ،نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز با اشاره به توقع مردم از کاهش فشار اقتصادی در دولت آیت الله رییسی ادامه داد: قرار نیست در دولت آقای رییسی همه چیز را گران کنیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به بررسی لایحه اصلاح ردیف بودجه ماشین آلات نظافت شهری با انتقاد از بی توجهی پیمانکاران به اجرای مفاد قراردادها گفت: پیمانکاران به قراردادهای خود به درستی عمل نکردند و این موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

سیدناصر مهداوی افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که پیمانکاران در صورت اصلاح ردیف بودجه ماشین آلات نظافت شهری به درستی مفاد قراداد خود را انجام دهند به همین دلیل انتظار این است که نظارت جدی تری بر اجرای صحیح قراردادها در شهرداری اهواز انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساز و کار معیوب قبلی در قیمت گذاری های غیرواقعی باید درقراردادهای جدید با پیمانکاران اصلاح شود گفت: انتظار این است که در صورت تصویب لایحه اصلاح ردیف بودجه ماشین آلات نظافت شهری ،  نظارت قوی بر کار این پیمانکاران انجام شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این نشست با اشاره به بررسی لایحه اصلاح ردیف بودجه ماشین آلات رفت و روب با بیان اینکه این لایحه به صورت جدی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت گفت: نرخ پایه زمان عقد قرارداد این پیمانکاران محل تردید جدی است چرا که اجاره بنز خاور در سال ۹۸ در این قراردادها نزدیک به ۳۰ میلیون ریال آورده شده است و این در حالی است که این رقم اجاره یک پراید سواری در آن سال بوده است.

حجت الله زارع زاده با بیان اینکه قرارداد با پیمانکاران رفت و روب معابر تا پایان امسال پایان می یابد گفت: برای اینکه خسارت بیشتری به پیمانکار تحمیل نشود کمیسیون تلفیق بر افزایش ۱۰۰ درصدی این ردیف تاکید کرده است.

در این نشست لایحه بودجه ۷۵ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز به شورا تقدیم شد.

اصلاح ایراد فرمانداری به مصوبه اول جلسه ۲۵ شورای شهر، لایحه افزایش ردیف های چاپ و نشر و بنرهای شهرداری و لایحه اصلاح ردیف بودجه ماشین آلات رفت و روب از دیگر لوایحی بود که در این شورا با اکثریت آرا به تصویب رسید.

همچنین در این نشست تعدادی از لایحه درآمدی کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.