×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی اهواز باید کاهش یابد

مه که میهمان زمستان‌های اهواز است این روزها به جای رنگ سفید، تیره و کثیف است و رودخانه کارون صبح و شب در غبار سنگینی فرو رفته است. با این وجود فعالیت‌های صنعتی و آمد و شدهای ترافیکی همچنان ادامه دارند و به نظر نمی‌رسد تمهیدی برای کاهش آلودگی هوای اهواز اندیشیده شده باشد.

در این شرایط، کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آلودگی هوای اخیر، خواستار کاهش فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی در شهر اهواز شده است.

علیرضا آذریان، با اشاره به آلودگی هوای این روزهای اهواز اظهارکرد: آلودگی اهواز در مدت اخیر به دلیل فعالیت‌های ناشی از عدم آگاهی و رعایت فردی مساله زیست محیطی از جمله آتش زدن مزارع، استفاده از خودروهای تک سرنشین، آتش‌سوزی زباله و همچنین آتش‌سوزی لاستیک‌ها در کنار ایستایی هوا، تشدید شده است.

وی ادامه داد: همچنان گزارش‌هایی از وقوع آتش‌سوزی در سایت دفن زباله صفیره در شرق اهواز به دست می‌رسد. همکاران ما پیگیری‌های قانونی را در این خصوص انجام داده‌اند و انتظار می‌رود از سوی شهرداری در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

آذریان با اشاره به تاثیر فعالیت صنایع در آلودگی اهواز، افزود: محوریت نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی با سازمان حفاظت محیط زیست است که یک بعد آن باید توسط سازمان‌ها و بعد دیگر آن توسط سایر آحاد جامعه انجام شود. اگر برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به آرمان‌های زیست محیطی معطوف شود، سازمان‌ها نیز با ما همگام خواهند بود.

کارشناس اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست قوانین و ضوابط را اعمال می‌کند اما این قوانین باید توسط همه سازمان‌ها و مردم اجرا شوند.

وی افزود: در این روزها هوای اهواز در شرایط ناسالم قرار گرفته است و در این شرایط باید فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی محدود شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.