×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
آخرین وضعیت بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا از زبان نیکزاد

اکبر نیکزاد، در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: ضمانت نامه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده به صورت سفته زنجیره ای سه نفره است.

وی افزود: در بسیاری از استان ها به این بخشنامه عمل می شود اما در تعدادی از استان ها، بخشی از بانک های عامل به این بخشنامه عمل نمی کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: با پیگیری های مختلف، مجددا به این بخشنامه ها عمل خواهد شد. در استان خوزستان به این بخشنامه به صورت کامل عمل می شود و بانک های عامل در استان برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و پرداخت تسهیلات بازسازی زلزله، ضمانت نامه ای که از این افراد می خواهند همان سفته زنجیره ای سه نفره است.

نیکزاد بیان کرد: این موضوع همان چیزی است که در بخشنامه آمده است و بنده هم وظیفه دارم از بانک های عامل استان، استاندار و سایر دوستان مرتبط با این موضوع که جلسات مرتب را در این خصوص دارند و این هماهنگی را به عمل می آورند پیگیری باشم تا این تسهیلات به صورت سهل و آسان به دست روستاییان و زلزله زدگان برسد.

وی گفت: نتیجه دریافت آسان تسهیلات این است که مسکن های این عزیزان به صورت مقاوم و فنی ساخته شود تا در حوادث قهری مانند زلزله خیالمان راحت باشد که این خانه ها و جان مردم در معرض آسیب نخواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص اقدامات انجام شده در اندیکا گفت: امروز از روند اجرایی بازسازی منازل زلزله زده اندیکا بازدید به عمل آمد، الحمدلله روند اجرایی بازسازی، خوب بود.

نیکزاد افزود: طبق آخرین آمار حدود ۴۰۰ اسکلت اجرا شده و برنامه ما این است تا عید نوروز، تعداد اسکلت های اجرا شده را به ۱۰۰۰ واحد برسانیم و همچنین عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد را به اتمام می رسانیم و به مردم زلزله زده تحویل خواهیم داد.

وی بیان کرد: در مراحل اجرایی حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری مشخص شد که قابلیت تعمیر ندارند و نیازمند به تخریب و بازسازی هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: امروز در جلسه ای با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار خوزستان، قرار بر این شد که این واحدها، به واحدهای احداثی ما افزوده شوند و جمعا تخریب و نوسازی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد را در منطقه اندیکا داشته باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه در کنار بحث ساخت مسکن زلزله زدگان، توجه به زیرساخت ها مورد تاکید رئیس جمهور بوده است، اظهار کرد: راه های مواصلاتی به مرور در حال انجام بوده و کارهای اجرایی جاده سرشط نیز در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد: در پایان این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور قول داد تا برای ارتقا راه های بین روستاهای منطقه اندیکا اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شود و بنیاد مسکن نیز ماشین آلات راه سازی را که وارد منطقه کرده است، با تامین اعتبار این ماشین آلات را نگه خواهد داشت تا سطح راه های ارتباطی روستایی را در شهرستان اندیکا ارتقا دهد و حداقل به میزان متوسط استانی برساند.

نیکزاد بیان کرد: روند بازسازی روندی خوب است و با هماهنگی هایی که در استان وجود دارد و جلسات مستمری که استاندار خوزستان به صورت هفتگی برگزار می کند این روند شتاب بیشتری خواهد کرفت تا بتوانیم به مصوبات رئیس جمهور در این راستا عمل کرده و مردم نیز نتیجه این اقدامات را ببینند.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.