×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
آمادگی تعاون روستایی خوزستان برای توزیع روزانه چهارتن مرغ با قیمت مصوب

محمد امین معین راد افزود: با توجه به تشکیل نشست هایی که با شرکت صنعت سبز ایران که از سوی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی شده  مقرر شد روزانه و در صورت اعلام نیاز شرکت های زیرپوشش تعاون روستایی استان که دارای کد یکتا باشند هرکیلوگرم مرغ کشتار روز با قیمت ۲۹۰ هزار ریال از کشتارگاه‌های مرغ همدان و تهران در اختیار آنها قرار گیرد و خریداران باید ۴۸ ساعت بعد از تحویل مرغ، هزینه تامین کنندگان و شرکت تولید کننده مرغ را بپردازند.
قیمت مصوب مصرف کننده نهایی مرغ کشتار روز ۳۱۰هزار ریال است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف و اولویت های تعاون روستایی تامین نیازهای غذایی مردم است و در این زمینه اقدام های زیادی با برنامه ریزی مختلف در حال انجام است.
معین راد گفت: ادامه برنامه خرید مرغ کشتار روز از تهران و همدان می تواند باعث کنترل و کاهش قیمت تورمی مرغ که در بازار اهواز و خوزستان به وجود آمده شود.
وی مهمترین هدف تعاون روستایی را توجه به تامین غذای مردم به دور از قیمت‌های تورمی بیان کرد و افزود: توزیع منظم و نظارت کافی می تواند قیمت مرغ کشتار روز را که در ماه‌های اخیر با نوسان های زیاد در سطح خوزستان رو به رو بود، به نقطه پایدار و مصوب نگه دارد.
نظارت بر تولید و توزیع اقلام مهم زیربخش کشاورزی از جمله مرغ و تخم مرغ به تازگی از وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی محول شده است.
در هفته های اخیر قیمت هرکیلومرغ کشتار روز در اهواز تا ۲۸۰ هزار نیز رسیده ولی در این مدت گزارش موثقی از عرضه مرغ کشتار روز بالاتر از قیمت مصوب دریافت نشده است.

عرضه مرغ منجمد در فروشگاه های زنجیره‌ای ذر خوزستان به قیمت ۲۰۰هزار ریال در تثبیت نسبی قیمت مرغ کشتار روز موثر بوده است.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، تولید سالانه مرغ در خوزستان بین ۸۰تا ۱۰۰هزار تن است در حالی نیاز سالانه استان حدود ۱۳۰هزار تن است بنابراین استان خوزستان همواره نیاز خود به این کالای پرمصرف را از استان های دیگر از جمله اصفهان ، لرستان ، ایلام و چهارمحال و بختیاری تامین کرده است.
صنعت مرغداری در خوزستان در دهه های اخیر به دلیل شرایط گرم آب و هوایی و هزینه بر بودن این صنعت در مقایسه با سایر استان های دیگر با چالش و نوسان شدید در جوجه ریزی رو به رو بوده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.