×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکسن های پاستوکووک، سینوفارم و برکت برای دُز سوم توصیه می‌شود

دکتر مهران احمدی بلوطکی در نشست ستاد کرونای اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: متقاضیان دریافت نوبت دوم واکسن که در نوبت اول آسترازنکا تزریق کرده اند، فقط برای واکسن آسترازنکا مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و ورود سویه اُمیکرون از مردم تقاضا می شود حتی یک لحظه هم تزریق واکسن کرونا را به تاخیر نیندازند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه ثبات شرایط کنونی نباید موجب عادی انگاری شود گفت:افرادی که یک دُز واکسن تزریق کرده اند باید دُز دوم خود را هر چه سریعتر تزریق کنند.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است افزود: اقدامات مناسب باید قبل از شیوع بیماری صورت بگیرد به همین دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان ضروری و الزامی است.

احمدی بلوطکی با اشاره به اینکه قدرت سرایت سویه اُمیکرون به مراتب بیشتر از سویه های قبلی است گفت: در برخی از کشورها موارد ابتلا به بیماری ظرف مدت کوتاهی چند برابر شده است همچنین در کشورمان تعداد مبتلایان به سویه اُمیکرون روز به روز در حال افزایش است که باید این موضوع را جدی گرفت.

وی افزود: در شرایط فعلی افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی بسیار حیاتی بوده و به ما کمک می کند تا وارد پیک نشویم.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.