×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
کمیته اقدام مشترک برای رصد بیشتر بازار در خوزستان تشکیل شد

آقا رضا فتوحی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: اعضای این کمیته از دستگاه‌های مختلف همچون سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسان بسیج انتخاب شده‌اند که پوشش بسیار خوبی بر بازار خواهند داشت.

وی گفت: کنترل گران فروشی و کم‌فروشی از مهم ترین مواردی است که در تنظیم بازار باید مد نظر باشد؛ کم فروشی در عرضه برخی کالاها بسیار نمود دارد به عنوان مثال در بخش آرد و نان کم فروشی بسیار اتفاق می‌افتد.

وی خطاب به مدیران استانی افزود: اگر هر مدیر و دستگاهی به وظیفه خود به درستی عمل کند مشکلی ایجاد  نمی شود، اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها سهل انگاری می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: اگر هر کس به تعهدات خود عمل کند هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ اگر تخلفات کنترل شوند این مشکلات ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: مدیران باید نسبت به وظیفه‌ای که به آنها محول شده و امکاناتی که در اختیار دارند احساس وظیفه کنند.

فتوحی ادامه داد: ذخیره سازی کالای اساسی برای استفاده در شرایط اضطرار و حمایت بانک‌کشاورزی از تولید کنندگان و مرغداران باید در اولویت برنامه‌های تنظیم بازار خوزستان باشد.

وی گفت: فرمانداران شهرستان‌هایی که تعزیرات حکومتی ندارند با اداره کل تعزیرات خوزستان هماهنگ کنند و یک نماینده در منطقه مستقر کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از بازرسی بازار و واحدهای تولیدی به این سازمان محول شده است، اهواز را به چهار منطقه اصلی تقسیم کردیم و چهار گروه بازرسی را در نظر گرفتیم اما برای این کار نیاز به خودرو و آموزش کارکنان است.

عبدالامیر نیرومند افزود: بسیاری از استان‌ها سامانه توزیع و فروش کالا دارند و قیمت‌ها را به دقت رصد و کنترل می‌کنند اما در خوزستان چنین سامانه‌ای وجود ندارد تا کنترل قیمت انجام شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.