×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
لزوم افزایش کلینیک‌های سرپایی برای کنترل موارد بیماری و مرگ

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انسانی تیم‌های عملیاتی و تیم‌های واکسیناسیون طرح شهید سلیمانی افزایش یافته است و برای جابه‌جایی این نیروها به خودرو نیاز داریم. با توجه به فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ تیم عملیاتی به ۲۷۰ خودرو نیاز است که تاکنون ۱۶۰ خودرو تامین شده است بنابراین تعداد خودروها باید افزایش یابد تا اجرای طرح شهید سلیمانی تقویت شود.

وی افزود: برخی مدیران کل که چند جلسه است در این ستاد حضور پیدا نمی‌کنند باید به این موضوع اهمیت دهند زیرا ممکن است در هفته‌های آینده گرفتاری داشته باشیم و باید از هم‌اکنون پیشگیری شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در آذرماه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه استفاده از طب سنتی و داروهای گیاهی برای پیشگیری از ابتلا و تقویت سیستم ایمنی مردم را داشت که در خوزستان نیز باید در این زمینه کار شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود گروه‌های بازرسی ویژه برای رعایت کنترل هوشمند در ادارات، حمل و نقل درون و برون شهری تشکیل شود تا در این خصوص نظارت شود.

جانگران‌نژاد گفت: مطمئن هستیم در هفته‌های آینده اُمیکرون در خوزستان شیوع خواهد کرد بنابراین واکسیناسیون و استفاده از ماسک باید به عنوان دو راه پیشگیری مورد تاکید قرار بگیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی است بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند سرماخورده‌اند و توجه و مراقبت نکنند بنابراین باید کلینیک‌های سرپایی به منظور درمان زودتر این بیماران و جلوگیری از افزایش مرگ و میرها افزایش یابند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با تاکید بر تقدیر از بسیجیانی که بدون چشمداشت در حال فعالیت در طرح شهید سلیمانی هستند، گفت: در طول سال تیم‌های پزشکی به مناطق محروم اعزام می‌شوند اما به دلیل شرایط قرمز و گرما این کار انجام نمی‌شد که خواستار صدور مجوز این کار در این ایام هستیم. می‌خواهیم در منطقه اندیکا چند روز بیمارستان سیار راه‌اندازی و نیروها به این منطقه اعزام شوند.

 

منبع: ایرسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.