×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
بهره‌برداری بخشی از طرح آبرسانی غدیر تا پایان سال

سید صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر در اندیمشک اظهار کرد: گزارش رئیس سازمان آب و برق خوزستان در خصوص این طرح، بسیار امیدوارکننده بوده و طبق این گزارش، طرح آبرسانی غدیر از برنامه، فاصله چندانی ندارد و این پروژه، حدودا ۴۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: در حدود ۵ تا ۶ درصد از اجرای پروژه عقب ماندگی وجود دارد که با تامین و تجهیز منابع و به کار بستن همه امکانات، در آینده نزدیک این مشکلات برطرف خواهند شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مسئولان در استان خوزستان قول مساعد دادند که تا پایان سال جاری بخشی از طرح آبرسانی غدیر را به بهره‌برداری برسانند و بخش دیگری نیز از پروژه تا اوایل خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مرتضوی بیان کرد: بنابر گفته مدیران آب و فاضلاب استان، تقریبا با اجرای این طرح و با انتقال ۱۰ متر مکعب بر ثانیه، به شهرستان‌های مختلف استان و روستاهایی که در مسیر این طرح قرار دارند، حدود ۵۲ درصد از جمعیت استان از آب شرب سالم، پایدار و بدون تنش بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: این موضوع، اولین دستاورد دولت آقای رئیسی در حوزه تامین آب در خوزستان است و ان‌شاءالله ظرف امروز و فردا، از پروژه‌های دیگری نیز بازدید خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز درباره طرح غدیر اظهار کرد: کار در پروژه غدیر که قرار بود تا ۲۵ سال آینده ۲۴ متر مکعب در ثانیه آّب برای ۵۲ درصد از مردم استان تامین کند، در چهارچوب مصوبات سفر و طی ۳ تا ۴ماهه گذشته تا کنون، به نحوی پیش رفته است که تا قبل از تابستان سال آینده، شاهد تامین ۲۰ متر مکعب آب در ثانیه خواهیم بود.

وی افزود: راهی که باید در طول ۲۵ سال طی می‌شد، ظرف مدت حدود ۸ تا ۹ ماه در چهارچوب اقداماتی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد، طی می‌شود و طرح را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

استاندار خوزستان گفت: این موضوع، یکی از اقدامات بزرگی است که در حال انجام است. اعتبارات آن در چهارچوب سفر استانی رییس جمهور، تامین شده و ان‌شاءالله طبق زمان‌بندی، این طرح را قبل از تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهیم رساند.

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.