×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، خوب یا بد؟

رضا فرجام در خصوص طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی اظهار کرد: در این زمینه ایرادی وجود دارد. مبنی بر اینکه در قیمت‌گذاری کارخانه‌ها حاشیه سود بالایی در نظر گرفته می‌شود.در حال حاضر قیمت‌گذاری اجناس بر عهده انجمن صنفی کارخانه‌ها قرار دارد و تا مرحله رسیدن این اجناس به دست مصرف کننده، حاشیه سود بالایی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات خوبی که توسط دولت مطرح‌شده، مبنی بر این است که هر گونه قیمت گذاری کالا باید از طریق ستاد تنظیم بازار انجام شود و اگر با وجود این طرح، قیمت‌گذاری همچنان بر عهده کارخانه‌داران باشد، در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نشده و مشکلی حل نمی‌شود اما اگر بحث قیمت گذاری این اجناس اصلاح و به نهادهای ذیربط سپرده شود، طرح خوبی خواهد بود.

فرجام بیان کرد: هدف از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی برخی کالاهای شوینده و لوازم خانگی این است که حاشیه سودهای بالای برخی از اجناس کاهش یافته و این اجناس با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: اگر چه اجرای این طرح الزام شده است اما بحث اصلاح شدن قیمت‌گذاری و چگونگی فرآیند آن، مقداری زمانبر است.

مدیر بازرسی اصناف خوزستان در پایان افزود: بیشترین تخلف ثبت‌شده در چند ماه اخیر در بین اصناف خوزستان، مربوط به عدم درج قیمت و اتیکت گذاری بوده است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.