×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
واکسیناسیون کامل در مقابل اُمیکرون اطمینان بخش است

دکتر مهران احمدی بلوطکی با ابراز نگرانی در خصوص سوش اُمیکرون، بیان کرد: لازم است تمامی افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشت، پایگاه‌های تجمیعی و مراکز روستایی حوزه غرب اهواز آمادگی تزریق واکسن کرونا را دارند، افزود: تمام افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز افزود: واکسیناسیون این افراد از نوع واکسن‌ تزریق شده در نوبت اول و دوم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افرادی که هنوز نوبت دوم واکسن خود را تزریق نکرده‌اند بیش از این تعلل نکنند، افزود: این افراد هرچه سریعتر برای انجام واکسیناسیون به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

احمدی بلوطکی با اشاره به اینکه دوره کمون اُمیکرون کوتاه‌تر و سرایت پذیری آن بیشتر است گفت: علایم سوش اُمیکرون شامل ضعف، بی حالی، خستگی، کاهش انرژی، تمایل به استراحت، سرفه خشک و تعریق شبانه، خراشیدگی ته حلق و احساس گلودرد شدید است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با هشدار احتمال شیوع اُمیکرون، تزریق نکردن نوبت اول و دوم توسط افراد جامعه هدف، سردتر شدن هوا و شیوع بیماری‌های فصلی و مناسبت‌های پیش رو از جمله شب یلدا از خطرهای ابتلا به کرونا بیان کرد و افزود: لازم است مردم آگاهانه و با تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیوع سوش جدید بیماری پیشگیری کنند.

تزریق حدود چهار میلیون دز واکسن کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه جندی شاپور

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز از تزریق حدود چهار میلیون دز واکسن کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.

عرفان مردانی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۱۴۵ هزار دز مربوط به نوبت اول و بقیه مربوطه به هر ۲ دز واکسن بوده است. همچنین حدود ۱۱۰ هزار نفر در خوزستان تاکنون سه دز واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا از مردم می‌خواهیم تا حد امکان از حضور در دورهمی پرهیز کرده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. حدود ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و ۸۰ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان نیز یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

بنابه اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان هم اکنون زیر۵۰ درصد است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.