×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تشدید مراقبت کرونایی در مرزهای خوزستان در دستور کار قرار گرفت

ولی اله حیاتی در نشست اضطراری قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان در رابطه با سویه اُمیکرون، که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد:با توجه به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور، همه دستگاه های مربوطه در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خوزستان مکلف به انجام کنترل شدیدتر هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ۴۰ مایلی بندرگاه‌های خوزستان، گروه‌های غربالگری، آزمایش لازم از سرنشینان و خدمه کشتی‌های ورودی را انجام می‌دهند افزود: به هیچ عنوان کارکنان و خدمه کشتی های خارجی حق خروج از کشتی را ندارند. .

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به اینکه مکان قرنطینه در بندر امام خمینی(ره) مهیا شده است گفت: در مرز زمینی شلمچه که محل تردد اتباع عراقی است نیز امکانات قرنطینه‌ای و آزمایشگاهی وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین تزریق ۲ دز واکسن و ارایه تست پی سی آر منفی ۹۶ ساعته از سوی مسافران ورودی الزامی است. مراقبت لازم در ۲ مرز شلمچه و چذابه توسط گروه‌های بهداشتی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در فرودگاه های خوزستان نیز گروه‌های بهداشتی مستقر شده و کنترل کرونایی لازم را انجام می دهند.

حیاتی گفت: افرادی که زمان دز سوم واکسن آنها فرا رسیده به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند. همچنین افرادی که هنوز دز دوم خود را نزده اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیا بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان هنوز دز دوم خود را تزریق نکردند که با توجه به ورود سوش جدید باید این موضوع را جدی بگیرند افزود: بحث زدن‌ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و ممنوعیت شرکت در اجتماعات همچنان به عنوان شیوه نامه های بهداشتی مقابله با سوش جدید اُمیکرون مطرح است.

وی افزود: امیدواریم با پوشش حداکثری واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بتوانیم در مقابله با سوش جدید توفیق بیشتری در خوزستان داشته باشیم.

اکنون تمام نقاط خوزستان در وصعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.