×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
تاکید وزیر نیرو بر آمادگی برای مهار آبگرفتگی احتمالی معابر خوزستان

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان  در این باره گفت: وزیر نیرو در این تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین وضعیت استان و اهواز در بارش‌های اخیر، بر استفاده از همه امکانات و استعداد شرکت آب و فاضلاب خوزستان برای به حداقل رسیدن آب گرفتگی معابر در اهواز و دیگر شهرهای استان تاکید کرد.

محمدرضا کرمی نژاد ادامه داد: در این تماس ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بارندگی و معابر شهرهای مختلف خوزستان ، از اقدام صورت گرفته تشکر کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط در خوزستان در وضعیت عادی قرار دارد، افزود: مواردی از آبگرفتگی در برخی مناطق استان گزارش شده که جزیی بوده و با اقدام سریع تیم‌های عملیاتی مشکل این نقاط رفع و شرایط به حالت عادی برگشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در ۱۲۶ جبهه عملیاتی، گفت: در پنج ماه گذشته اقدامات گسترده‌ای برای اصلاح شبکه فاضلاب اهواز انجام شده است که بارندگی‌های اخیر، موثر بودن این اقدام‌ها را نشان داد.

همچنین به دلیل اهمیت موضوع، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور صبح روز یکشنبه به منظور بررسی وضعیت معابر اهواز، با حضور در این شهر با بازدید از معابر شهری از تعدادی از ایستگاه‌های پمپاژ اهواز نیز دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

بارش باران که از جمعه شب در بسیاری از نقاط خوزستان آغاز شده و طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده است.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور امسال رییس جمهوری در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در نخستین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی، و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه‌ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام‌های صورت گرفته را پیگیری، و دستور لازم را برای حل موانع می‌دهد.با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز شتاب گرفته است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.