×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
استاندارخوزستان: شاخص‌های حیاتی در این استان مطلوب است

صادق خلیلیان در نشست شورای راهبردی جمعیت خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: رشد جمعیت یک سیاست راهبردی است و تمام دنیا به دنبال تشویق برای افزایش ازدواج و کاهش سقط جنین هستند.
وی با بیان اینکه کشورهای همسایه نیز به دنبال افزایش نرخ رشد جمعیت هستند افزود: برای اجرای قانون حمایت از خانواده در خوزستان باید تمهیدات لازم را فراهم کنیم، و با تشکیل یک‌کارگروه، آیین نامه‌های این قانون را در استان انجام داد.

وی به ایجاد وقفه برای صدور کارت ملی هوشمند در کشور اشاره کرد و گفت: از یک مقطعی امکان صدور کارت ملی هوشمند در کشور وجود نداشت اما اکنون روند صدور آن سرعت گرفته است.

۳۶۰ هزار میلیارد ریال برای انجام مصوبات سفر استانی رییس جمهور

خلیلیان با اشاره به اینکه در چهارچوب سفر استانی رییس جمهور به خوزستان مصوبات خوبی تصویب شد ادامه داد: از جمله این مصوبات اجرای هفت طرح تامین آب شرب بهداشتی است که ۵۲ درصد جمعیت را زیرپوشش می‌دهد.،
وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای انجام این مصوبات به خوزستان اختصاص یافته است گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد خوزستان در نظر گرفته شده است و در مجموع ایجاد ۱۵۰ هزار شغل برای استان هدفگذاری شده است.
استاندار خوزستان افزود: ۳۹ هزار میلیارد ریال نیز برای تسهیل ازدواج جوانان در خوزستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: باید از برخورد سلیقه‌ای برای کاهش نرخ طلاق در خوزستان جلوگیری کرد و به طور جدی برای کاهش نرخ آن ورود کرد.

زینب پارسا فخر افزود: برای مقابله با کاهش فرزندآوری در خوزستان نیز باید با کمک کارشناسان و اساتید دانشگاه به دنبال راهکارهای اساسی بود.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.