×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال برای آب و فاضلاب اهواز تخصیص یافت

مجتبی یوسفی روز شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای بخش مرکزی اهواز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکل فاضلاب این کلانشهر گفت: متاسفانه در بخش زیرساخت آب و فاضلاب در خوزستان و اهواز دچار انباشت مشکل هستیم به گونه ای که یک هزار روستا در سال گذشته با تنش آبی مواجه شدند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی با بیان اینکه رفع مشکل فاضلاب مناطق بحرانی اهواز به طور جدی در دستور کار است، ادامه داد: شهر اهواز با نگاه ویژه دولت سیزدهم به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است به گونه ای که هم اکنون ۹۰ پیمانکار در نقاط مختلف سطح شهر مشغول فعالیت هستند.

رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دستور رییس جمهوری برای تکمیل فاضلاب اهواز و حل مشکل زیرساختی خوزستان در دو سال آینده، این امید را ایجاد کرده است که کم کاری چند دهه اخیر با همت دولت سیزدهم برطرف شود.

وی ادامه داد: در برخی محله های اهواز از جمله کوی علوی به دلایل مختلف و با وجود اینکه بیش از یک دهه از آغاز عملیات اجرایی برخی طرح ها می گذرد ولی همچنان ناتمام رها شده اند. این موضوع موجب شده است تا فاضلاب این منطقه یک دهه در معابر جاری شود که رفع مشکل فاضلاب آن

در روزهای اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

یوسفی با بیان اینکه مسوولان کشوری شناخت دقیقی از مشکلات خوزستان ندارند گفت: برای شناخت مسوولان کشوری از انباشت مشکلات در خوزستان، بازدیدهای میدانی به این منظور در سطح خوزستان و اهواز طی چند ماه اخیر برای آنان برگزار شده است.

وی ادامه داد: هفته جاری نشستی به منظور بررسی طرح های آب و فاضلاب خوزستان و شهر اهواز و همچنین طرح های شهرداری اهواز در کمیسیون عمران و با حضور برخی وزیران برگزار می شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هزینه کرد اعتبارهای ملی گفت: دستگیری یک مسوول متخلف مشکلی از مشکل‌های مردم حل نمی کند و باید نظارت ها به گونه ای باشد که جلوی تخلف پیش از وقوع آن گرفته شود.

یوسفی اظهار داشت: متاسفانه برخی مسوولان خوزستان که شاید رسانه هم در اختیار دارند با حاشیه سازی و جریان سازی رسانه ای به دنبال به حاشیه بردن ناکارآمدی خود هستند.

با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال شامل چهار کیلومتر خط انتقال ۲۵۰ میلیمتر و ۲ کیلومتر خط انتقال ۱۶۰ میلیمتر و اتصال به تصفیه خانه گروه ملی اهواز، آبرسانی به ۲ روستای ام الطمیر و سیف السادات با جمعیت حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد.

با بهره برداری از این خطوط انتقال جدید، آب آشامیدنی مردم این منطقه به میزان سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز، به شکل پایدار تامین شد.

پیش از این آب آشامیدنی این ۲ روستا  از تاسیسات شهدای جهاد تامین می‌شد اما به دلیل قدیمی و فرسوده بودن خطوط آب و وجود شکستگی فراوان، آب شرب منطقه از کیفیت و کمیت لازم برخوردار نبود، اکنون با بهره‌برداری از تاسیسات و خطوط جدید و با اتصال به تصفیه خانه گروه ملی، آب آشامیدنی از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش یافته است که رضایت اهالی این منطقه را در پی خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.