×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
ضرورت پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ خوزستان در استان

صادق خلیلیان در جلسه ستاد  تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان، قطب صنعتی کشور است که رتبه دوم را بعد از تهران در تولید ناخالص دارد. البته رتبه اول تهران جای بحث و تفسیر دارد. چون خیلی از آمارها مربوط به شرکت هایی است که در استان خوزستان فعالیت می کنند اما دفاتر آن ها در تهران است و اگر این آمار دقیق تنظیم شود، استان خوزستان اول خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت ها و موسسات بزرگی که در خوزستان بوده و ظرفیت برای کشور هستند، در عین حال مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند. در حالی که می توانند این کار را برای استان انجام دهند و این نیز می تواند به رونق و توسعه استان کمک کند. این شرکت ها، حساب ها و گردش مالی را در تهران نگه می دارند و ظرفیت ها را از خوزستان کسب می کنند اما از ثمرات آن ها جای دیگری بهره مند می شود. ما دچار کمبود نقدینگی هستیم، درحالی که اگر گردش و تمرکز حساب ها در استان باشد، قطعا بسیاری از گله ها از کمبود نقدینگی وجود نخواهد داشت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه ستاد تسهیل، جایگاه بسیار خوبی است که می توان از این مسیر بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

همچنین سید نورالله حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار خوزستان، اظهار کرد: ما در حوزه پتروشیمی بیش از ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم. سالانه بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار صادرات داریم و درآمد این پتروشیمی‌ها و گردش آن‌ها در استان نیست.

وی افزود: مانده سپرده گذاری‌ها و تسهیلات در استان منتهی به تیر ۱۴۰۰، ۱۳۱ هزار میلیارد تومان سپرده گذاری در بانک‌های استان و ۶۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: استان خوزستان با خیلی از استان‌ها در خصوص سقف تسهیلات، یکی است. در بانک‌های استان در بهترین حالت ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان حداکثر سقف برای بررسی طرح‌ها است.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.