×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 18 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تلاش شهرداری اهواز برای به حداقل رساندن آبگرفتگی‌ها

رضا امینی در حاشیه مانور دفع آب‌های سطحی اهواز که در ساحل رودخانه کارون انجام شد، اظهار کرد: سال‌ها است که اهواز از آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب در شهر رنج می‌برد و محیط زیست نامطلوبی برای مردم ایجاد شده است؛ هر ساله شهرداری اهواز با بسیج امکانات سعی می‌کند در ایام بارندگی، آبگرفتگی را به حداقل برساند.

وی افزود: امسال نیز با مشارکت شرکت آب و فاضلاب اهواز تلاش شده با ترمیم شبکه دفع فاضلاب و روان‌آب‌های سطحی، ماندآب در نقاطی که سال‌های گذشته بیشترین مشکل را داشته است، به حداقل ممکن برسد.

شهردار اهواز گفت: اجرای طرح جامع شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی توسط دولت در حال بررسی است؛ اجرای این طرح‌ها هزینه سرسام‌آوری دارد و برای اجرای آن‌ها باید اعتبارات ملی پیش‌بینی شود زیرا این طرح‌ها لازمه شهر هستند و مردم از جمهوری اسلامی ایران توقع دارند شرایط محیط زیستی خوبی برای آن‌ها تعبیه شود.

امینی با بیان این‌که ساختار شهر و توپوگرافی اهواز، مسطح و در وقوع این مشکلات تاثیرگذار است، افزود: شهرداری اهواز در حال آماده‌سازی خود است و با بسیج و اورهال همه امکانات، ماشین‌آلات، موتور برق و پمپ‌های مکنده و لجن‌کش تلاش می‌شود در زمان بحران کمترین عارضه را داشته باشیم تا ایام بارندگی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.