×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در خوزستان

دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهارداشت: بهبهان با پوشش ۷۳.۸ درصد رتبه اول پوشش واکسیناسیون نوبت اول، و شرق اهواز با ۶۸.۹ درصد درمناطق شهری و در گروه هدف روستایی با ۵۲.۴ درصد رتبه دوم را در استان دارد.

وی افزود: پادادشهرفاز یک و ۲، کوی ملت، باهنر، سپیدار و ۱۷ شهریور(حوالی مصلا) مناطق با پوشش بالای واکسیناسیون، و زوویه، کوی مدرس، مهدیس،آخرآسفالت، علی آباد، فرهنگیان و کوی مشعلی مناطق با درصد پایین واکسیناسیون در شرق اهواز گزارش شده است.

ابول نژادیان ادامه داد: این منطقه ۱۰ پایگاه تجمیعی واکسناسیون و یک اتوبوس سیار دارد و اگر با همین روال حرکت کند ۳۱ روز برای پوشش واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی نوبت اول زمان لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: پوشش در شهرستان دهدز در نوبت اول ۶۵.۷ درصد و در گروه هدف روستایی ۴۵.۹ درصد ثبت شده است.

وی گفت: اگر یک شهر در خوزستان به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد می توانیم به عنوان الگو در کشور معرفی کنیم که دهدز این ویژگی ها را دارد.

ابول نژادیان ادامه داد:پوشش واکسیناسیون نوبت اول در اهوازغرب ۶۱.۷ درصد وجمعیت روستایی ۲۴.۳ درصد اعلام شده که اگر با همین روال حرکت کند ۴۰ روز دیگر برای پوشش ۱۰۰ درصدی نوبت اول زمان لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: بهترین پوشش اهواز غرب در مناطق کیانپارس، کیان آباد، گلستان و امانیه گزارش شده است.

وی بیان کرد: اندیمشک با ثبت ۸۷ درصد ثبت واکسن در سامانه سیب، کمترین رتبه را در کشور به خود اختصاص داده به گونه ای که ۱۰ هزار تزریق واکسن را ثبت نکرده است و فقط به صورت کاغذی نوشته است.

ابول نژادیان گفت: کارون با ۲۳.۴ درصد و شادگان با ۱۶.۲ درصد پوشش نوبت اول رتبه های آخر را در استان به دست آورده اند؛ سرعت واکسیناسیون در اندیکا در هفته اخیر ۲ برابر شده است که جای تقدیر دارد.

چالش ها و راهبردها

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص چالش‌های برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: ترویج باورهای غلط در مورد واکسیناسیون در بین مردم به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر، تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه واکسیناسیون و توسط مدعیان طب سنتی، نبود همکاری جدی برخی سازمان ها، سخت گذر بودن راههای ارتباطی و نبود وسیله نقلیه کمک دار به ویژه در لالی و اندیکا و بازنگشتن عشایر به استان از جمله این چالش‌ها است.

وی از جمله راهبردهای افزایش پوشش واکسناسیون را آموزش و ترغیب جمعیت زیرپوشش، استفاده از نفوذ و ظرفیت شوراها، دهیاری ها و بزرگان مناطق برای جلب مشارکت بیشتر مردم، استفاده از رسانه های اجتماعی و فضای مجازی برای تشویق مردم و استقرار اتوبوس سیار در مناطق حاشیه شهرو استفاده از ظرفیت مساجد برشمرد.

ابول نژادیان استفاده از نیروی انسانی، و ظرفیت کلیه ادارات در شهرستان ها، ابلاغ به ادارات، سازمان‌ها ، شرکت‌ها، کارگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در خصوص الزام و ارجاع کارمندان، کارگران و ورزشکاران به واکسن، لزوم داشتن کارت واکسن در پرونده سلامت شاغلان کارخانجات و صنایع، الزام داشتن کارت واکسن برای متقاضیان خدماتی مانند جهاد کشاورزی و ابلاغ به کلیه ادارات و سازمان‌ها در خصوص الزام واکسینه بودن کارکنان برای حضور در محل کار از جمله پیشنهادات و انتظارات برای افزایش پوشش واکسیناسیون و ترغیب مردم ذکر کرد.

به گفته وی مطابق جدیدترین رنگ بندی کرونا در استان خوزستان هیچ شهری در وضعیت قرمز قرار ندارد؛ ۱۵ شهر اهواز، بندر ماهشهر، شوش، شوشتر، اندیمشک ، آبادان، خرمشهر ، دشت آزادگان ، ایذه، دزفول ، باغملک، مسجدسلیمان، رامهرمز، بهبهان و امیدیه در وضعیت نارنجی، شهرهای هندیجان، کارون ، رامشیر ، شادگان ، آغاجری و هویزه در وضعیت زرد و شهرهای حمیدیه ، لالی ، اندیکا ، هفتگل ، گتوند و باوی نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.