×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
رییس کل دادگستری خوزستان خواستار توسعه دادرسی الکترونیکی شد

حجت‌الاسلام صادق مرادی در نشست با رییس دادگستری، دادستان و قضات خرمشهر بیان کرد: برگزاری دادگاه به صورت غیرحضوری با استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیکی در جهت حفظ سلامتی مراجعان و همکاران دستگاه قضایی و شکل گیری یک دستگاه قضایی هوشمند بسیار موثر است.

وی گفت: این فرآیند موجب افزایش کارایی و بهره‌وری دادگاه‌ها، و باعث کاهش اطاله دادرسی و کیفیت رسیدگی‌ به پرونده‌ها می‌شود.

رییس کل دادگستری استان خوزستان افزود: حفاظت و صیانت از سلامت قضات و کارکنان دادگستری و پیشگیری از آلودگی، نفوذ و انحراف مجموعه، از اهمیت بالایی برخورد است و باید نسبت به آن حساس بود.

وی ادامه داد: حفاظت و صیانت از قضات و کارکنان دادگستری از اقدامات بسیار مهم صورت گرفته است و بستر را برای فعالیت کارچاق کن‌ها و جریان‌های سوء، ناامن کرده است.

وی گفت: جایگاه امروز دستگاه قضایی مرهون تلاش طیف گسترده و گمنامی از قضات شریف و کارکنان خدوم است.

وی در ادامه بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق زندان دار تاکید کرد و افزود: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و سند تحول قضایی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های متهمان زندانی‌دار اقدام شود و همچنین با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف  و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های معوق با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام لازم انجام شود.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر خوزستان باید ضمن نظارت بر روند رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای عدالت در زمان‌های معین، پذیرای مردم و شنونده صحبت‌های آنان باشند.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: تمامی همکاران قضایی باید اهتمام ویژه در خصوص کاهش جمعیت زندانیان خوزستان داشته باشند و برای مجازات، از جایگزین حبس مانند پابند الکترونیکی استفاده کنند که این کار باعث می‌شود از بسیاری آسیب‌های اجتماعی که گریبان گیر خانواده زندانیان می‌شود پیشگیری شود.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های سند تحول قضایی و ایجاد راهکارهای مناسب در مجازات جایگزین حبس، تمامی پابندهای الکترونیکی تخصیص یافته به زندان‌های خوزستان استفاده شده و پیگیری برای اختصاص تعداد بیشتری از این پابندها در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مرادی بیان کرد: از تمامی ظرفیت های قانونی برای بازگشت زندانیان به کانون خانواده استفاده می‌شود و در چند روز گذشته ۹۲ نفر از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

رییس کل دادگستری خوزستان در این سفر از زندان آبادان دیدن کرد و از نزدیک ضمن بررسی مشکلات آن با زندانیان این زندان دیدار و گفت وگو کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.