×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار خوزستان: در بدترین شرایط مسوولیت استانداری را پذیرفتم

قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه شب در این مصاحبه تلویزیونی افزود: هفت ماه پیش با اصرار و تاکید وزیر کشور و الزام مسوولان در مسئولیت استانداری خوزستان منصوب شدم.

وی اظهار داشت: شروع مسوولیتم در بدترین شرایط در پایان سال انجام شد چرا که بودجه هزینه شده بود و فرصت کوتاهی تا پایان دولت مانده بود.

وی گفت: علاوه بر این وضعیت کرونا در استان با ورود واریانت انگلیسی بحرانی بود و وضعیت حقوقی کارکنان و کارگران به دلیل مطالبات معوق شده در شرایط سختی بود.

وی اضافه کرد: ساختارهای متعدد در استان از جمله  آب و فاضلاب، جاده ای و بهداشت از سالهای طولانی گذشته دچار مشکل شده بود و این شرایط کار را بسیار سخت کرد. ب

استاندار خوزستان گفت: همچنین کاهش شدید بارش ها و خشکسالی شرایط را برای کار  سخت و طاقت فرسا کرده بود.  وی گفت: پس از بازگشت تحریم ها در سال ۹۷ بسیاری از پروژه های زیرساختی استان که قرار بود در قالب فاینانس خارجی انجام شود متوقف شد.

دشتکی گفت: برای حقوق کارکنان  با پیگیری های متعدد از محل برگشت مازاد درآمد استان ۷۰۰ میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه کشور جذب کردیم.

وی افزود: ۳۱۵ میلیارد ریال برای مطالبات آبداران هم جذب و پرداخت نمودیم و برای مطالبات معوق پرسنل شهرداری از محل آلایندگی و ارزش افزوده نیز پیگیری و مبلغ پنج هزار میلیارد ریال تجهیز منابع شد.

استاندار اضافه کرد: در فروردین ماه به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به منابع آبی و کاهش شدید بارش ها مصرف آب مدیریت شود و کشت های پرمصرف محدود و منع شود.

وی گفت:  با ناملایماتی که بر اثر تنش آبی برای مردم پیش آمد بسیار متاثر شدم و سخت ترین زمان برای من بود با این وجود این حادثه را تبدیل به فرصت کردیم و باقیمانده خسارات سیل ۹۸ را جذب کردیم.

وی اظهار داشت: همچنین چهار هزار میلیارد ریال برای دو سد مارد و چوئبده تخصیص گرفتیم و مجموعا یازده هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تخصیص صد در صد گرفتیم و خسارات دامها را پرداخت نمودیم و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) را پای کار آوردیم.

به گفته وی  به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران به دلیل مشکلات تحریم ها و جا به جایی ارز در زمینه خرید واکسن، تامین دارو و تجهیزات و امکانات پزشکی را در استان با مشکلات مضاعفی مواجه کرد.

وی گفت: با وجود آمار نسبتا بالای تلفات کرونا در استان اما در شاخص کشندگی بیماری از متوسط کشوری پایین تر هستیم.

وی افزود: مدافعان سلامت صف مقدم مقابله با کرونا هستند و حمایت از آنها را وظیفه خود میدانیم.

دشتکی گفت: به هیچ عنوان کم فروشی نکردیم و بیش از ۵۰ سفر به شهرستان ها داشتیم و بیش از ۲۰ مرتبه در مرکز مسائل استان را پیگیری نمودیم.

وی اظهار داشت: برای آب و فاضلاب و روان آبها طرح بزرگی تدوین کردیم و برای اجازه مقام معظم رهبری که همواره عنایت ویژه ای به استان داشته اند اقدام کردیم و امیدواریم این طرح که شامل بیش از ده و نیم میلیارد یورو اعتبار است به ثمر بنشیند.

وی  در پایان گفت: برای استاندار جدید  که از تجارب مهمی برخوردار است آرزوی موفقیت دارم  و از مردم عزیز و مدیران استان هم طلب حلالیت دارم.

هیات دولت روز یکشنبه خلیلیان وزیر اسبق جهاد کشاورزی را به سمت استاندار جدید خوزستان منصوب کرد.

قرار است به زودی مراسم معارفه وی برگزار شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.