×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
ارایه طرحی جامع برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران خوزستان و قرارگاه محرومیت زدایی، اظهار کرد: وقتی مشکلی هست، فکر نکنیم که نظام کاری نکرده، نظام واقعا کارهای بزرگی کرده است؛ پتروشیمی‌ها، شرکت‌های نیشکر، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و… را ببینید. باید از همه دولت‌ها تشکر کنیم و نباید این‌ها را نادیده بگیریم. البته در برخی بخش‌ها جای کار بسیاری وجود دارد.

وی افزود: در خصوص تنش‌های آبی ۱۰۰ مخزن آب خریداری شده و دستور اجاره ۱۰۰ تانکر نیز داده شد که کار بزرگ و کارسازی است. درخصوص طرح توسعه کشاورزی یا ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز حدود ۲۷۰ هزار هکتار آن اجرا شد که قسمت اعظم آن در جنوب استان اجرا شد و مابقی که هنوز اجرا نشده قالبا در شمال استان است. یک اشکالی که وجود دارد این است که ۲۷ تا ۲۸ هزار هکتار از این طرح مجوز آب ندارد. این طرح به یمن حضور رهبر در سال ۷۵ تصویب شد و طرح بسیار مهم، کارساز، اساسی و تعیین‌کننده‌ای است.

استاندار خوزستان در خصوص مشکلات خوزستان گفت: در خوزستان خواه بارندگی و خواه خشکسالی باشد، مشکل آب وجود دارد. خوزستان در پر آبی مشکل روان‌آب‌ها و فاضلاب را دارد و در خشکسالی نیز مشکلاتی را دارد.

وی بیان کرد: ما طرح جامعی را ارائه دادیم که برای رفع مشکلات فاضلاب، رفع مشکل آب شرب، جمع‌آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل‌های مخرب است و در حال بررسی است‌.

وی در پایان گفت: در خصوص تولید مواد لبنی، به دلیل وجود دام‌های سنگین و سبک در مناطق مختلف استان، نیاز به جمع‌آوری مواد لبنی وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.