×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
گرمازدگی و لزوم استفاده از ماسک در دوران کرونایی

جعفر ربیحاوی اظهار داشت:با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش قابل ملاحظه دما در منطقه‌ جنوب غرب کشور که اخیرا با پدیده‌ افزایش رطوبت نیز همراه است، افراد به علت مواجهه با گرمای شدید و رطوبت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وی افزود:گاهی اوقات مشکلات گرمازدگی جزیی است و به راحتی درمان می‌شود اما اگر دما از حدی بالاتر رود سبب از دست رفتن مقدار قابل توجهی از آب و الکترولیت‌های بدن می‌شود و در مراحل اولیه گرمازدگی به صورت خفیف و در صورت عدم پیشگیری گرمازدگی شدید رخ می‌دهد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: اگر فردی در گرمای هوا دچار سردرد، سرگیجه، بی‌اشتهایی، گرفتگی عضلات، افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب، تشنگی بیش از حد و افزایش دمای بدن به بیش از ۳۸ درجه سانتی‌گراد شد، گرمازده شده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات مهم برای کمک به فرد گرمازده افزود: انتقال فرد گرما زاده به مکانی خنک ، نوشانیدن مقدار زیادی آب و نوشیدنی و انتقال وی به اورژانس از مهمترین اقدامات برای کمک به فرد گرما زده می باشند.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: افرادی مانند نانوایان و کارگرانی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند.

ربیحاوی به ضرورت استفاده از ماسک در روزهای گرم تابستان به‌ منظور جلوگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: برخی افراد گرما را بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ماسک‌ عنوان می‌کنند اما تمامی افراد در تجمع‌ها و فضاهای بسته باید از ماسک استفاده کنند، زیرا ماسک‌ عاملی برای گرمازدگی نیست و افرادی که به هر دلیل ماسک‌ را عاملی برای این موضوع می‌دانند، بهتر است از ماسک‌ جراحی که نازک‌تر است، استفاده کنند چرا که این نوع ماسک برای افراد عادی کفایت می‌کند.

وی گفت: در اماکن روباز و خلوت می توان در صورت نزدیک نبودن افراد به یکدیگر ماسک را درآورد اما نباید ماسک را خیس کرد، زیرا ماسک خیس کارایی محافظتی‌اش را تا حد زیادی از دست می‌دهد.

بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با توجه به وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد اداره های هفت شهرستان خوزستان از جمله خرمشهر و آبادان امروز چهارشنبه نهم تیرماه تعطیل شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.