×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرزهای دریایی خوزستان در ۴۰ مایلی لنگرگاه‌ها کنترل می‌شوند

ولی اله حیاتی در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت خوزستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آبادان برگزار شد بیان کرد:مرزهای زمینی و مسافری خوزستان همچنان مسدود و به شدت درکنترل هستند.

وی با بیان اینکه در بحث کرونا اقدامات ارزشمندی در خوزستان صورت گرفته گفت: در حوزه قرارگاه ستاد کرونا، تمام شهرهای خوزستان را بلوک بندی کردیم و مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با قوت در خوزستان در حال اجراست و جا دارد از سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی استان در اجرای این طرح تشکر کنم.

وی افزود: دید وبازدید عید فطر امسال با همکاری علما، شیوخ و ائمه جمعه خوزستان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد و این موضوع باعث کاهش روند بیماری در استان شد.

حیاتی گفت: تنها یک مرکز دیالیز با ۱۵ تخت در خرمشهر فعالیت می‌کند و همچنین بخش شیمی درمانی این شهرستان نیاز به توسعه دارد که امیدواریم اعتبار خوبی برای این ۲ بخش در نظر گرفته شود.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: پیشنهاد می‌شود یک داروخانه هلال احمر در منطقه آزاد اروند احداث شود تا بتوانیم مشکلات داروهای بیماران سخت گذر را برطرف کنیم.

جلیل مختار افزود: راه‌اندازی یک مرکز علمی نیز در منطقه آزاد اروند موجب می‌شود تا علاوه بر مسایل توریسم درمانی، در زمینه تحقیقات و پژوهش رشد قابل توجهی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به آلایندگی در آبادان و خرمشهر انتظار داریم یک درصد از ارزش افزوده حوزه سلامت در مناطق آزاد، به این ۲ شهرستان اختصاص یابد.

وی افزود: بزرگترین معضل در ستاد مبارزه با کرونا، نبود کنترل دقیق مرزهای آبی است که می‌طلبد وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در این موضوع به ما کمک کند.

مختارادامه داد: با وجود مرز دریایی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، اما فوریت‌های پزشکی هوایی و دریایی نداریم لذا به توجه ویژه در این زمینه نیاز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه برای افتتاح ۱۸ پروژه بهداشت و درمان خوزستان با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال به این استان سفر کرد.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.