×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پیگیری بازسازی ۵ هزار واحد مسکونی ناکارآمد بندر امام

علیرضا تابش در جلسه بررسی موانع تسریع در بازسازی مناطق آب‌گرفته بندر امام که در بندر امام برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بندر امام برای احیای بافت فرسوده و ناکارآمدی که در اثر سیلاب سال گذشته نیز خسارت دید، حاضر شدیم.

وی افزود: برنامه وسیعی برای بازسازی بخش فرسوده و ناکارآمد بندرامام داریم؛ سال گذشته پس از سیل ابتدا به هیات دولت پیشنهاد بازسازی یک هزار واحد مسکونی داده شد که عمدتا حاشیه‌نشین و فاقد همه نوع امکانات بودند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: پس از آغاز کار، دریافتیم که عمق فاجعه بسیار زیاد است و مسکن‌های مشابهی هستند که هیچ نوع امکاناتی ندارند. در این زمینه پس از برآوردهای انجام‌شده تصمیم بازسازی ۴ هزار واحد دیگر گرفته شد.

تابش با بیان اینکه مجموعا ۵ هزار واحد در بندر امام خمینی بازسازی خواهد شد، عنوان کرد: هیات دولت این مساله را تصویب کرده است که برای ۵ هزار واحد، وام ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد به مردم داده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کمک‌های بلاعوضی نیز که به مردم می‌شود، مجموعا ۱۸۰ میلیون تومان به بازسازی هر واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه برای بازسازی، تعمیر خانه و وام معیشتی به مجموعا یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: برای بازسازی فاضلاب، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و معابر و خیابان‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

تابش گفت: در زمین‌هایی که مردم پیش از این در آن‌ها ساکن بوده‌اند، زمین‌ها به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار داده می‌شوند تا بتوانند در همان جا خانه‌هایشان را بازسازی و نوسازی کنند.

وی افزود: امیدواریم بازسازی هشت منطقه بندر امام خمینی که مجموعا ۵ هزار واحد مسکونی را در بر می‌گیرد، یک بازسازی نمونه برای کشور شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.