×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
شورای شهر باید محرک توسعه شهر باشد نه مانع آن/ رکورد دار بودن در استیضاح شهردار افتخار نیست

در خبرها آمده بود جلسه یکصد و چهل و دوم شورای شهر اهواز به علت عدم حضور ۵ عضو شورا تشکیل نشد. گفته شده بود دستور کار این جلسه رای گیری برای ابقا و یا برکناری شهردار کلانشهر اهواز بود.
در این میان چند سوال از اعضایی که خواهان تغییر مدیریت شهر در این شرایط زمانی دارند مطرح است.
۱٫آیا تغییر مدیریت شهری در روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز  باعث عقب افتادگی امور شهر و شهرداری نمی شود؟
۲٫ آیا در این روزهای سیاه کرونایی این اختلافات باعث رکود، کندی و حتی توقف امور ذاتی شهرداری نمی شود؟
۳٫ موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز در مدت یک سال و اندی که به این سمت انتخاب شده است  در کنار وضعیت نامطلوب اقتصادی و شرایط  کرونایی که دامن‌گیر کل کشور شده، عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته و با تمام  در تلاش برای پیش‌برد کارها است آیا برکناری او در این شرایط به مصلحت شهر است؟
۴٫ آیا مصلحت است پیش از انتخابات، نه برای مطالبات مردمی بلکه برای تحقق خواسته های سیاسی و گروهی و خدای ناکرده شخصی، مدیریت شهری را به گروگان بگیریم؟
نگارنده این سطور بر این باور است سوال و تذکر دادن از وظایف اعضای شورای شهر است ولی باید در راستای ایجاد همدلی و پیشبرد امور شهر و شهروندان نه در جهت مخالف آن.
به نظر می رسد در حالی که چند ماه به پایان عمر شورای شهر باقی نمانده  باید با همدلی و جلوگیری از ایجاد تفرقه به پیشبرد امور شهر و به ثمر رساندن پروژه‌های مهم شهری از قبیل تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف(بزرگ ترین تقاطع غیرهمسطح جنوب غرب کشور ) پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید چمران و…  تمرکز شود.
علاوه بر این از منظر مدیریتی و صیانت از حقوق شهروندان ت نیز جابجائی شهردار کلانشهر اهواز به مصلحت مردم  این کلانشهر نیست. از  وزیر محترم کشور،استاندار سلیمانی  و نماینده ولی فقیه در استان  تقاضا می کنم با استفاده از اختیارات قانونی خود و به نحو ممکن از ایجاد تزلزل در مدیریت شهری کلان شهر اهواز  ممانعت بعمل آورند‌.
مع الوصف در این موقعیت زمانی همه ما باید دست به دست هم بدهیم با اتحاد و وحدت بیشتر در جهت ارایه راهکار  فعال بوده و کمک کنیم کارها پیش برود چون مچ گیری و کارهای حاشیه ای مارا از اصل هدف که خدمت به مردم فهیم غافل خواهد کرد.
درحال حاضر برکناری شهردار ، شورای شهر را از اصل هدف خود که خدمت رسانی به مردم در زمان فصل کاری است غافل خواهد کرد و در این شرایط این امر معقولانه ،منطقی و مصلحت نیست. از اعضای شورای شهر این انتظار می رود باتعامل با شهردار و دیگر مسئولان استانی و شهری  در کنار همدیگر با وحدت و اتحاد بیشتردرفکر خدمت بیشتر به مردم شریف اهواز  در تلاش باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.