×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
خوزستان برای مقابله با ورود ملخ‌های دریایی آماده‌ شد

خدارحم امیری زاده  با اشاره به احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی به خوزستان از عربستان سعودی با توجه به تصاویر ماهواره‌ای دریافتی افزود:گروه‌های پایش درمناطقی که احتمال ورود دسته های ملخ در استان وجود دارد فعال هستند.

وی گفت:در این راستا فرودگاه‌های محلی ، سمپاش ها ، پهپادها و سموم مورد نیاز آماده سازی شده تا به کمک کشاورزان و سازمان حفظ نباتات کشور ، مقابله موثری برای پیشگیری از ورود دسته‌های ملخ دریایی صورت گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه افزود: در مناطق ساحلی ماهشهر ، هندیجان ، آبادان ، خرمشهر ، امیدیه ، آغاجاری ، امیدیه و بهبهان که بیشترین احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی را دارند بیشترین سطح آمادگی ایجاد شده است.

امیری زاده ضرورت مشارکت و آمادگی کشاورزان و بهره برداران محلی را برای کنترل و مهار این افت ویران کننده مورد تاکید قرار داد و از آنان و ساکنان مناطق مرزی خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی ، مراتب به اداره های شهرستانی جهاد کشاورزی یا فرمانداری ها اعلام کنند تا مبارزه با آن به صورت موثرتر و بدون فوت وقت صورت گیرد.

بهمن ماه ۱۳۹۷ نخستین دسته های ملخ دریایی که از مناطق شرقی عربستان سعودی پرواز کرده بودند در منطقه ساحلی هندیجان مشاهده شد.

حرکت تهاجمی دسته های ملخ دریایی به مناطق مختلف خوزستان خسارات زیادی به محصولات کشاورزی ، جنگل ها و مراتع استان وارد کرد.
مبارزه با این افت بسیار مضر و خطرناک تا تابستان ۱۳۹۸ نیز ادامه داشت.

ملخ های صحرایی از آن جهت که از آسمان خلیج فارس عبور می کنند ملخ دریایی به آنان نیز اطلاق می‌شود.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی ، دامی ، شیلات و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال قطب نخست کشاورزی کشور محسوب می شود و نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.