×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
حاجی میرزایی: دولت روزانه ۲۸ کلاس برای دانش‌آموزان ساخته است

محسن حاجی‌میرزایی اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز همواره کمک‌های قابل توجهی در توسعه فضاهای مدرسه داشته اند و کار آنها همیشه ماندگار خواهد بود.

وی افزود: با وجود مشارکت خوب خیرین کشور در ساخت فضاهای آموزشی، برخی مدارس در مناطق محروم هنوز فرسوده و قدیمی هستند که امیدواریم با تلاش مجمع خیرین شاهد مقاوم‌سازی و بازسازی آنان را شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از راه‌های کمک به رفع فقر و محرومیت در کشور ایجاد مدرسه است زیرا نقطه شروع هر تحول و رویداد مثبت برای کاهش رنج‌های مردم آموزش دانش آموزان است.

وی اظهار داشت: یادگیری صحیح از جمله ملزومات پیشرفت در کشور است و احداث مدارس به خصوص در مناطق محروم کمک زیادی به شکل گیری جامعه پویا و روشنفکر خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع مناسب فرصت‌های یادگیری به معنای حرکت به سوی عدالت آموزشی است و منشا بسیاری از نابرابری‌ها در جوامع، نابرابری در دسترسی به فرصت‌های آموزشی است.

حاجی‌میرزایی افزود: اولویت نخست دولت و وزارت آموزش و پرورش دسترسی تمامی مناطق کشور به آموزش است و در درجه اول باید مطمئن شویم دانش آموزان امکان آموختن برای تحصیل دارند.

وی اظهار داشت: برای بهبود فضای آموزی در سال گذشته تمام مدارس خشت و گلی در سطح کشور حذف شدند و مدارس کانکسی و سنگی نیز کاهش یافتند و در تلاشیم به میزان اعتبارات و امکانات لازم فضاهای آموزشی مناسب‌تری برای دانش آموزان در سراسر کشور به خصوص در مناطق محروم فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مدرسه باید کانون تحول و تربیت محله و همچنین نقطه اتصال، ارتباط و پیوند اعضای محله باشد افزود: افزایش تعاملات اجتماعی عامل رشد ظرفیتهای ذهنی و بلوغ اجتماعی می شود.

محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود روز پنجشنبه به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.