×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران احداث می‌شود

محسن حاج‌میرزایی پنجشنبه در آیین افتتاح ۲۳ طرح آموزشی در شادگان اظهار داشت: افزایش توانایی و دانش به دغدغه همه جوامع بشری تبدیل شده و جمهوری اسلامی نیز برای دست یافتن به آرمان‌ها و اهداف خود در صدد افزایش توانایی‌های خود در این زمینه است.

وزیر آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان جایگاه برای توانمند سازی کشور نام برد و افزود: هیچ راهی قابل اعتمادتر از مدرسه نیست زیرا مدرسه جایگاه توانمندی یک ملت است و جامعه از مدرسه قوت می‌گیرد.

حاج‌میرزایی بیان کرد: مدرسه آینده ساز و پرورش دهنده افراد توانمند است و فضای آموزشی مناسب در جریان یادگیری نقش تاثیرگذاری در پیشرفت دارد و با ساخت مدرسه می‌توان امثال امام خمینی، شهید جهان‌آرا و شهید سیلمانی‌ را پرورش داد.

 

سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از آموزش مجازی محروم هستند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محرومیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز به دلیل در اختیار نداشتن ابزار هوشمند ارتباطی مانند تبلت و گوشی تلفن همراه گفت: این تعداد دانش آموز از آموزش مجازی محروم هستند، از این رو هموطنان، دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند در یک پویش ملی، مسئولیت اجتماعی خود را با تهیه ابزار تحصیل برای این دانش آموزان ادا کنند.

وزیر آموزش و پرورش، تهیه تبلت برای دانش آموزان را  یک امر ملی دانست و اظهار داشت: با صرف هزینه‌های کمتر از ساخت یک مدرسه می‌توان امکان تحصیل دانش آموزان را ایجاد کرد.

حاج میرزایی افزود: در سال جاری بیشترین آمار جذب نیرو در ۱۰ سال گذشته را داشتیم، امسال ۲۰ هزار نفر از افرادی که دارای مدرک دیپلم بودند با ورود به دانشگاه فرهنگیان به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمدند.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری ۲۸ هزار نفر از دارندگان مدرک لیسانس در رشته‌های مختلف پس از گذراندن یک سال دوره آموزشی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمدند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس میزان سهمیه امسال ۲۵هزار و ۵۰۰ نفر نیرو حق التدریس بر اساس امتیازی که کسب کرده‌اند تبدیل وضعیت شدند و ۷۵ هزار نفر دیگر نیز در سال آینده از این حق التدریسی‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند.

حاج میرزایی گفت: امسال برای جذب ۲۵ هزار سرایدار مدارس درخواست کردیم و در بودجه نیز پیش‌بینی شد و در صورت صدور مجوز سال آینده این تعداد نیرو جذب خواهند شد، برای نگهداری تجهیزات مدارس نیاز به سرایدار است ولی برای جذب آنها در سال جاری دیوان محاسبات مانع شد.

محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونان خود روز پنجشنبه به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.

 

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.