×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان: پیش‌بینی عواقب بازگشایی مدارس دهشتناک است

دکتر سیدمحمد علوی روز جمعه در صفحه استوری اینستاگرام خود نوشت: براین باورم که باید با کرونا زندگی کرد، حفظ معیشت، کار، توسعه، تعالی و آموزش وپرورش و تعلیم و تربیت با کرونا باید سرلوحه کار قرارگیرد، همه چیز باید روال خود را یابد اما با تفکر وتعقل و اولویت سلامتی.
وی افزود: آموزش وپرورش نیز باید با حفظ سلامتی نونهالان، دانش آموزان و کل جامعه جاری و ساری باشد.
علوی دراین یادداشت اشاره کرد: طبق شواهد موجود و منابع معتبر بین المللی، مدارس و دانشگاهها اولین مکان‌هایی هستند که دریک پاندمی یا اپیدمی فراگیر که انتقال فرد به فرد تنفسی دارد تعطیل وآخرین مکانی هستند که بازگشایی می‌شوند.
سرپرست مرکز بهداشت خوستان در این یادداشت اضافه کرد: زمان بازگشایی هم وقتی است که ۲ دوره کمون از آخرین انتقال بیماری گذشته باشد که درمورد کووید ۱۹ هنوز این موضوع اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد:می‌توان آموزش وپرورش وسال تحصیلی را به صورت غیر حضوری و از طریق مجازی آغاز کرد.
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با وجود تلاش شبانه روزی همکاران حوزه بهداشت و درمان شاهد ورود سه شهر بهبهان، امیدیه و آغاجاری به وضعیت قرمز کرونا هستیم و هم‌اکنون وضعیت کلی استان خوزستان نیز در حالت هشدار است و نسبت به عواقب ناشی از پایین آمدن سطح مشارکت مردم در رعایت مسائل بهداشتی به شدت نگران هستیم.
فرهاد ابول نژادیان از مردم استان خوزستان خواست در رعایت پروتکل های بهداشتی همچون‌ روزهایی که منجر به خروج استان از پیک شد مشارکت داشته باشند، در بیرون از خانه حتما از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در هیج تجمعی شرکت نکنند.
به گفته سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان، تا کنون پاسخی از ستاد ملی برای بازگشایی مدارس در اول مهر ماه نرسیده و فعلا ملاک استان خوزستان برای بازگشایی مدارس روز شنبه ۱۵ شهریور است
منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.