×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
مردم خوزستان فکر می‌کنند کرونا تمام شده است

رضا نجاتی با اشاره به تاثیر اعلام رنگ‌بندی مناطق مختلف از نظر شیوع کرونا در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: انتظار می‌رود وزارت بهداشت وضعیت و موضوع رنگ‌بندی شهرها را برای مردم تشریح کند تا مردم تصور نکنند رنگ سفید به معنی ریشه‌کن شدن بیماری است.
وی افزود: زمانی که می‌گوییم وضعیت قرمز است مردم می‌گویند بیماری وجود دارد اما زمانی که اعلام می‌کنیم وضعیت سفید است، مردم می‌گویند بیماری تمام شده است؛ در حالی که این گونه نیست و رنگ‌بندی، تنها موارد بیماری نسبت به هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را مشخص می‌کند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: افزایش یا کاهش یک یا دو بیمار، باعث تغییر رنگ شهرها می‌شود بنابراین نباید موضوع رنگ‌بندی وضعیت شیوع، موجب شود که مردم فکر کنند خطر کرونا رفع شده است زیرا همچنان خطر کرونا وجود دارد.
وی گفت: مردم تصور می‌کنند به دلیل اینکه وضعیت در خوزستان سفید اعلام شد، کرونا تمام شده است؛ پس باید با اطلاع‌رسانی صحیح از سوی وزارت بهداشت، اطلاعات مردم در این زمینه افزایش یابد.
نجاتی تصریح کرد: همچنان بعضی استان‌ها در سطح کشور و حتی برخی شهرستان‌های خوزستان قرمز هستند. مگر می‌توانیم دور یک شهرستان را دیوار بکشیم تا کسی خارج یا وارد شهر قرمز نشود؟
وی افزود: با توجه به رفت و آمدها در شهرهای مختلف، احتمال انتقال کرونا وجود دارد. ما مشاهده کردیم که با ابتلای یک نفر به کرونا، در عرض یک هفته بیماری کل کشور را فرا گرفت؛ اکنون که در تمام شهرها و خانه‌ها بیماری وجود دارد پس خطر انتقال بیماری همچنان وجود دارد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر تنها ۱۹۰ بیمار مثبت کرونا در خوزستان بستری هستند در حالی که در پیک بیماری، بیمارستان‌های زیادی درگیر بودند. تا زمانی که یک بیمار نیز در کشور وجود دارد، باید هشدارها داده شود و مردم به این مساله توجه کنند. برای ما وجود یک بیمار نیز به معنی وضعیت قرمز است و نباید شرایط عادی تلقی شود. با یک بیمار هم باید ترس داشته باشیم اما نه استرس و اضطراب.
وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری، بیان کرد: بر روند برگزاری مراسم عزاداری نظارت می‌شود و روز گذشته یکی از هیات‌های عزاداری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بود، تعطیل شد. همه ما به اندازه‌ای که به امام حسین(ع) عنایت داریم، باید به جان و سلامت مردم هم توجه کنیم.
نجاتی گفت: اندیشه امام حسین(ع) برای دفاع از مردم بود بنابراین اگر درکی از این اندیشه داریم، باید به سلامتی یک نفر هم توجه خاصی داشته باشیم. باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود تا هم عزاداری و هم سلامت را در کنار هم داشته باشیم.
وی افزود: هیات‌های عزاداری از توزیع مواد غذایی در مراسم پرهیز کنند. همچنین مراسم در فضای باز و با رعایت زمان برگزار شود. حتما در مراسم نیز ماسک استفاده شود. اگر می‌خواهیم عزاداری‌هایمان مورد قبول حق قرار بگیرد باید این دستورالعمل‌ها رعایت شوند.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.