×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رشد ۳۷۷ درصدی سهام فولاد خوزستان

علی محمدی در نشست خبری که ۴ شهریورماه به مناسبت هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه شرکت‌ها وظیفه دارند به وظایف خود در مسئولیت‌های اجتماعی عمل کنند. اگر همه شرکت‌ها در خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند؛ شاید در شرایطی که دولت دچار تنگناهای اقتصادی می‌شود، چندان به حضور دولت نیازی نباشد.
وی افزود: یکی از سیاست‌های شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی آن است که بهتر و بیشتر به مردم کمک کنیم زیرا این کار زمینه‌ساز پایداری اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است و مثل تولید، بخشی از مقوله اقتصادی را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: فولاد خوزستان از ابتدای امسال حدود ۶۵ درصد از فروش داخلی خود را به صنایع نوردی درون استان اختصاص داده است تا زمینه را برای رونق این صنایع فراهم کند. در خوزستان حدود هفت شرکت نوردی فعال هستند و عمدتا به شرکت گروه ملی فولاد و فولاد اکسین کمک شایان شده است.
محمدی عنوان کرد: فولاد خوزستان تعهد دارد به صنایع داخلی استان خوزستان به ویژه صنایعی که دچار تعطیلی بودند، کمک کند و از این رو به صورت ویژه از سال گذشته تاکنون مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد ایران و شرکت فولاد اکسین از سوی شرکت فولاد خوزستان و در راستای این تعهد تامین می‌شود.
وی افزود: مطالبات زیادی از این شرکت‌ها داریم اما با توجه به اهمیت تولید و وظیفه‌ای که در این زمینه داریم، تاکنون نسبت به همکاری با این شرکت‌ها اقدام کرده‌ایم. این کارها و حمایت‌ها از سوی فولاد خوزستان، باعث شده شرکت‌هایی که در گذشته در خوزستان زیان‌ده بودند، اکنون به شرکت‌های سودده تبدیل شوند.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: اولویت اصلی شرکت فولاد خوزستان حمایت از صنایع درون استان است و این سیاست را ادامه خواهیم داد هر چند سیاست‌های ستاد تنظیم بازار کشور بر آن است که همه شرکت‌های فولادی، محصولات‌شان را در بورس عرضه کنند اما علی‌رغم همه این مسائل، حمایت از صنایع داخلی استان را ادامه خواهیم داد.
محمدی در خصوص وضعیت سهام شرکت فولاد خوزستان در بورس عنوان کرد: از مردادماه سال ۹۸ تا مردادماه امسال، رشد سهام شرکت فولاد خوزستان نسبت به همه شرکت‌های فولادی در کشور بیشتر بوده و سهام فولاد خوزستان ۳۷۷ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه فولاد خوزستان به موقع ارز را وارد کشور می‌کند و با نرخ نیمایی به بانک مرکزی تحویل می‌دهد، افزود: فولاد خوزستان در دو سال گذشته به صورت میانگین سالانه یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته است و همه ارزهایی که وارد شده را در سامانه نیما عرضه و به بانک مرکزی تحویل داده است. به محض اینکه یک محصول به فروش می‌رسد، بلافاصه ارز وارد کشور شده و به بانک مرکزی تحویل داده می‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: به اعتراف بانک مرکزی، شرکت فولاد خوزستان یکی از شرکت‌هایی است که به خوبی به ارزآوری کشور کمک می‌کند و نقش بسیار موثری در این زمینه دارد.
محمدی با بیان اینکه هزینه‌های تولید به شدت افزایش یافته است، گفت: این مساله به طور میانگین، باعث افزایش قیمت محصولات می‌شود. محصولات فولاد خوزستان، محصولات میانی هستند و شامل محصولات نهایی نمی‌شوند. محصولاتی از جمله ورق، میله‌گرد و تیرآهن، محصولات نهایی هستند که نظارتی از سوی سازمان صمت روی آن‌ها نیست و همه نظارت‌ها بر محصولات میانی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: همه شرکت‌های نوردی ملزم به رعایت کف عرضه هستند و باید تا میزانی مشخص را در بورس عرضه کنند که البته گاه رعایت نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: اگر نظارت‌های بازرسان سازمان صمت به محصولات نهایی فولادی معطوف شود، قطعا قیمت‌ها متعادل خواهد شد.
وی گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت محصولات نهایی فولاد آن است که شرکت‌های نوردی ملزم نشده‌اند که ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند و از این رو شاهد افزایش قیمت محصولات آن‌ها در بازار هستیم.
محمدی بیان کرد: در سال‌های گذشته حدود ۱۰۱ پروژه زیست محیطی از سوی شرکت فولاد خوزستان در بحث کاهش آلایندگی اجرا شده است و در این زمینه حدود ۱۸۸ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین برای چهار سال آینده حدود ۲۷ پروژه بزرگ داریم که نیازمند اعتباری حدود ۴۴۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: هر ساله حدود ۹۰ میلیارد تومان نیز عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز داده می‌شود تا پروژه‌های زیست محیطی را اجرا کند.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: گردش مالی شرکت فولاد خوزستان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و در راستای نگاه به توسعه استان خوزستان، تمام حساب‌های این شرکت را به خوزستان آورده‌ایم زیرا منافع این گردش حساب را باید مردم خوزستان ببرند.
وی با بیان اینکه کارگران و مدیران تلاش مضاعفی داشتند و رکورد تولید روزانه، ماهانه و فصلی شرکت با همت آن‌ها زده شده است، گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی مورد نظر برای تولید، تا پایان مردادماه، ۵ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.