×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نقش اتصال دو شبکه ایران و عراق از طریق خوزستان در مبادلات برق

محمود دشت‌بزرگ با اشاره به بحث اتصال دو شبکه برق مجزای ایران و عراق اظهار کرد: با توجه به قابلیت و ظرفیت فنی شبکه برق خوزستان، آبان ماه سال ۹۸ شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان برای تبادل انرژی دو طرفه، همسان‌سازی شد.

وی افزود: سنکرون سازی به معنی وصل کردن دو شبکه کاملاً مجزا به یکدیگر است، به طریقی که هیچ نوع شدت جریانِ ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود که با این امر، به نوعی همسان‌سازی و رویت‌پذیری بین شبکه برق دو کشور رخ داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این همسان‌سازی و هم‌فازسازی کمک می‌کند تبادل برق به راحتی انجام شود و حجم انتقال برق افزایش پیدا کند تا حتی در صورت نیاز از شبکه عراق برق دریافت کنیم. همچنین از طریق این کار می‌توان به کشورهای همسایه وصل و به هاب انرژی در منطقه تبدیل شد.

دشت‌بزرگ تصریح کرد: در گزارش اخیر وزیر نیرو به رئیس‌جمهور، از ۱۰ دستاورد برق کشور در سال ۹۸ نام برده شده که برای اولین بار در صنعت برق کشور به وقوع پیوسته است که یکی از این موارد، سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق بوده است.

وی با اشاره به اعلام وزیر نیرو در خصوص قرارداد دو ساله صادرات برق ایران به عراق گفت: این موضوع می‌تواند نقشی اساسی را در این زمینه ایفاء و به مبادلات دو کشور در حوزه برق کمک شایانی کند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.