×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در مهار آتش‌سوزی خائیز، تعلل شد

کوروش کیانی ، اظهار کرد: حریق در جنگل‌ها و مراتع باید به سرعت مدیریت و کنترل شود و اگر آتش‌سوزی طولانی‌مدت شود و توسعه یابد، از کنترل خارج و مهار آن بسیار دشوار می‌شود.
وی افزود: در مهار آتش‌سوزی خائیز، اندکی تعلل شد و این مساله، باعث گسترش آتش در منطقه شد؛ شاید اگر نیروهای عملیاتی به سرعت از این آتش‌سوزی مطلع و در محل حاضر می‌شدند، آتش‌سوزی خائیز طولانی‌مدت نمی‌شد و زودتر پایان می‌یافت.
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه منطقه خائیز در حوزه سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت آن بر عهده اداره‌کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: آتش‌سوزی در خائیز در چند مقطع رخ داد، به شکلی که در یک مرحله اطفاء اما مجددا شعله‌ور می‌شد و این مساله چند بار تکرار شد تا سرانجام آتش کاملا خاموش شد.
کیانی عنوان کرد: منطقه خائیز بسیار صعب‌العبور است و این مساله نیز یکی از عواملی است که اطفای حریق را دشوار کرد. ارتفاع بالا، نبودن راه دسترسی مناسب و وزش باد شدید در منطقه از جمله عواملی بودند که اطفای حریق را در خائیز با تاخیر مواجه کردند و باعث طولانی‌تر شدن مدت زمان آتش‌سوزی شدند.
وی افزود: بخشی از کوه خائیز در محدوده استان خوزستان و بخش دیگر آن در محدوده کهگیلویه و بویراحمد است. در بخش خوزستان خائیز، حدود ۹۹ درصد سوختگی پوشش علوفه‌ای رخ داده است و به ندرت، به درختان، درختچه‌ها و بوته‌های چند ساله خسارت وارد شده است.
منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.