×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
اولین محموله کانتینری از بندرآبادان به خارج از کشور صادر شد

رضا سفاری روز سه‌شنبه اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۲۰۰ تن کاه صادراتی با ۱۲ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با شناور فلزی چند منظوره مهاجرین ۶ بارگیری و به کشور کویت صادر شد.

وی ادامه داد : پیش از این صادرات کاه به صورت کیسه‌ای انجام می شد اما در این برهه از زمان و با توجه به شیوع ویروس کرونا ، برای افزایش میزان استقبال کشورهای مقصد و بالا بردن ضریب ایمنی، صادرات کاه بصورت کانتینری و جامبوبکز  انجام می‌شود.

صفاری با بیان اینکه این محموله  کاه صادراتی مورد پذیرش کشور کویت قرار گرفت افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده کاه صادراتی از لنج‌ها در کیسه‌های جامبو تخلیه و در شناور فلزی بارگیری می‌شود و صادرات این کالا به صورت جامبوبکز انجام خواهد شد که برای افزایش ایمنی سفر،  شناور فلزی در حال آماده سازی است.

بندر آبادان در استان خوزستان واقع شده که از طریق آبراه بین المللی اروند به خلیج فارس و آبهای آزاد راه دارد. فاصله این بندر تا مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر و تا تهران ۹۵۰ کیلومتر و با اولین فرودگاه بین المللی و خط آهن پنج کیلومتر می‌باشد.

با توجه به حضور ۲ شهر تجاری و صنعتی آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد تجاری اروند، این منطقه بیشترین رشد را در میان دیگر مناطق آزاد دارا بوده است.

این منطقه با وسعتی معادل ۳۴ هزار هکتار در کنار ۲ رودخانه قابل کشتیرانی و همجواری با ۲ کشور عراق و کویت و برخورداری از انواع مختلف حمل و نقل از قبیل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی بستری مطلوب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم آورده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.