×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اعتبار حل مشکل فاضلاب اهواز دراختیار مدیران توانمند قرارگیرد

سیدکریم حسینی بیان کرد: مجمع نمایندگان استان خوزستان از طریق بکارگیری ابزارهای قانونی و دستگاه‌های نظارتی مساله استفاده صحیح از اعتبارات برای حل مشکل فاضلاب را پیگیری می‌کند .

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون گفت: مجمع نمایندگان استان خوزستان پیش از شروع به کار مجلس یازدهم اولویت‌های استان را مشخص کرد و در ۲ نشست این مجمع نیز به آنها پرداخته شد.

وی افزود: در نشست دیروز مجمع نمایندگان استان خوزستان پنج اولویت مهم استان تعیین و مقرر شد نمایندگان در کنار پیگیری مسائل حوزه‌های انتخابیه، این پنج اولویت را نیز پیگیری کنند، در میان اولویت های کلان استان، پیگیری مشکلات مرتبط با آب نخستین دغدغه نمایندگان خوزستان است.

وی اظهار داشت: در آستانه فصل گرما قرار داریم که همین مساله مصرف آب شرب و کشاورزی را افزایش می دهد به همین دلیل از امروز پیگیر نشست با وزیر نیرو برای حل مشکلات مرتبط با آب در استان خوزستان هستیم.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: مجمع نمایندگان خوزستان از طریق نشست با سران سه قوه، وزرای مربوطه و بکارگیری ظرفیت‌های موجود درصدد حل مشکلات استان است.

وی ادامه داد: باید با مردم صادق بود قطعا مشکل آب در استان خوزستان یکساله توسط نمایندگان حل نمی شود، در این راه نمایندگان و مسئولان اجرایی باید با همدلی به وظایف خود عمل کنند.

حسینی گفت: از سویی دیگر در نشست روز گذشته مجمع مقرر شد هرکدام از نمایندگان استان خوزستان سه اولویت حوزه انتخابیه خود را بیان کنند تا مجمع آنها را در دستورکار قرار دهد.

وی ادامه داد: اولویت نخست مجمع نمایندگان استان خوزستان پیگیری مساله آب شرب، آب کشاورزی، بحث‌های انتقال آب رودخانه‌های استان، حفاظت از رودخانه کارون و مشکلات فاضلاب است.

حسینی بیان کرد: پیگیری اجرای فاز دوم طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اولویت دوم، توسعه خطوط ریلی، رسیدگی به وضعیت جاده ها و اصلاح راه های روستایی آسیب دیده از سیل سال گذشته نیز اولویت سوم مجمع نمایندگان خوزستان است.

وی افزود: مساله محیط زیست به ویژه پیگیری برای حل مشکل ریزگردها و همچنین مبحث سرمایه گذاری و تجارت در استان خوزستان به دلیل ظرفیت زیاد مرزها، مناطق آزاد و اهمیت صادرات محصولات کشاورزی به سایر کشوها از دیگر اولویت های ما برای چهار سال آینده است.

بنا بر موافقت مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو  از محل صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۱۳۹۹ برای موضوع فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.