×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
حضور مردم در معابر و پارک‌های اهواز موجب نگرانی است/ لزوم همکاری شهروندان در کنترل ویروس کرونا/ مردم نمی‌دانند باید از کجا ماسک و دستکش تهیه کنند

موسی شاعری، شهردار اهواز بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌ها در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: برای مقابله با این ویروس تمامی همه دستگاه‌های اجرایی استان، کشور و نهادهای حاکمیتی همدل و هم‌صدا در کنار هم هستند تا از سلامت شهروندان محافظت کرده و پیروز از عرصه این مشکل بیرون بیایند.

وی در تشریح اقدامات ضدعفونی صورت گرفته افزود: هنگامی که مردم در حال استراحت در منازل خود هستند نیروهای تلاشگر مدیریت شهری و سایر بخش‌های شهرداری اهواز با تمام توان و امکانات در حال گندزدایی و ضدعفونی مناطق مختلف هستند تا با این ویروس شوم مقابله کنند.

شهردار اهواز با بیان اینکه در خوزستان وضعیت کنترل شده‌ای در بحث کروناویروس داریم عنوان کرد:  این وضعیت کنترل‌شده حاصل تلاش همه در مقابله با این ویروس است اما این خطر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ‌ در این زمینه یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند باعث مهار ویروس شود مشارکت و همکاری جدی شهروندان است.

شاعری با تاکید بر اینکه حضور مردم در معابر، خیابان‌ها و پارک‌ها گاه احساس نگرانی ایجاد می‌کند بیان کرد: امیدوارم نوروز امسال رفتار متقاوتی داشته باشیم ‌و در خانه‌ها بمانیم تا سلامت شهروندان حفظ شود.

وی افزود: اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کرده و همکاری لازم را در این زمینه با بخش‌های مختلف داشته باشند، می‌توان امیدوار بود که در اوایل بهار شاهد شکست این ویروس مرگبار باشیم.

شهردار اهواز گفت: همکاران ما در شهرداری اهواز به صورت شبانه‌روز و متناسب با امکانات، همه شهر را ضدعفونی می‌کنند اما رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم بسیار حاضر اهمیت است.

وی افزود: در ضدعفونی کردن شهر نیز از نقطه‌ای غافل نشده‌ایم و هیچ‌ منطقه‌ای در اهواز به جز مراکز پرجمعیت و پرتردد برای شهرداری نسبت به منطقه دیگر اولویت ندارد و باید گفت که کار ضدعفونی و گندزدایی در مناطق هشتگانه اهواز در حال انجام است.

شاعری با اشاره به تداوم روند تعطیلی مراکز پرجمعیت تا پایان هفته عنوان کرد: خاموشی پارک‌ها و بوستان‌های شهر اهواز برای حساس شدن مردم و به تبع آن رعایت کردن شرایط بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که بر این مشکل پیروز نشویم آرام نخواهیم نشست و پای کار خواهیم بود افزود: به همین دلیل در این زمینه انتظار داریم که مردم کمپین “در خانه می‌مانیم” را اجرایی کنند و مدیریت شهری نیز با تمام توان در کنار مردم خواهد بود.

همچنین عبدالرضا سنواتی اظهار کرد: فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست و از این رو باید به کروناویروس به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و از این فرصت نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

وی افزود: در مقابله با کروناویروس باید دستگاه‌ها را برای مقابله با بحران‌ها آماده کنیم و هماهنگی لازم میان بخش‌های اجرایی مختلف به وجود بیاید.

رئیس شواری شهر اهواز تصریح کرد: هر چه دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها هماهنگ‌تر عمل کنند، قطعا می‌توانند مشکلات بزرگتری را حل کنند. در این زمینه دستگاه‌های اجرایی از کارشناسان تا بالاترین مدیران همه باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

سنواتی با بیان اینکه بحث همراه کردن مردم برای حل مساله کرونا بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا با همراهی مردم با مسئولان، مشکلات را در بحث مقابله با کروناویروس مرتفع کنیم و آن را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: در بحران‌ها همه باید به وظایف خود عمل کنند و اکنون فرصتی است که باید خودمان را بسازیم و بتوانیم با استفاده از این فرصت به دست آمده، مشکلی را از مشکلات شهر اهواز حل کنیم.

رئیس شواری شهر اهواز با اشاره به اینکه نباید کرونا را شوخی بگیریم، خاطرنشان کرد: همانطور که در همه بحران‌ها سرآمد بوده‌ایم، امیدواریم بتوانیم از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: برخی دشمنان به دنبال القای این مساله هستند که ویروس کرونا از کشور ایران درحال سرایت به کشورهای دیگر است.

حسین حیدری افزود: کمبود تجهیزات پزشکی یکی از مهمترین مشکلات مردم است؛ در چند روز گذشته وضعیت توزیع الکل بهتر شده اما همچنان در تهیه ماسک و دستکش مشکلاتی هست که باید رفع شود.

وی بیان کرد: کارگران شهرداری در معرض مستقیم خطر هستند و باید به تجهیزات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

 

حیدری گفت: شهرداری در مقطع مقابله و پیشگیری این ویروس نقش مهمی دارد و کمبود تجهیزات پزشکی نگران کننده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.