×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرایط ممنوعیت ورود مسافران به اهواز بررسی می‌شود/ برخی مدیران در اهواز هنوز برای مقابله با کرونا حساس نشده‌اند/ لزوم تعطیلی قلیان سراها

جمال عالمی‌نیسی در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که امروز ۱۷ اسفندماه در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: به محض اینکه خبر شیوع کرونا در کشور مطرح شد به سرعت جلسات شهرستانی برای مقابله با این ویروس مرگبار در اهواز تشکیل شد تا با انجام برنامه‌ریزی، با این ویروس به مقابله بپردازیم.

وی افزود: در شهر اهواز به منظور مقابله با این ویروس محل‌های تجمعات بسته شده است و کار ضدعفونی مناطق شهری و آگاهی‌بخشی به مردم در حال انجام است.

فرماندار اهواز با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی به مردم برای رعایت موارد بهداشتی مقابله با کروناویروس، تصریح کرد: اینکه مردم اصل مشکل را بشناسند، به حل مساله کمک می‌کند و عدم شناخت مشکل باعث می‌شود مشکل به راحتی حل نشود. در شرایط کنونی حل مساله کرونا نیازمند همکاری متقابل مردم و مسئولان است.

عالمی‌نیسی عنوان کرد: اگر تصمیماتی که به سرعت در استان خوزستان اتخاذ شد، با تاخیر گرفته می‌شد و استان در بحث مدیریت این مساله به سرعت ورود نمی‌کرد قطعا وضعیت خوزستان به شکل کنونی نبود و آمار مبتلایان به این ویروس بسیار بالاتر بود. نتیجه اقدامات و همکاری‌های انجام گرفته وضعیت رضایت‌بخش خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور است.

وی در خصوص سفرهای نوروزی به شهرستان اهواز گفت: همیشه همه چیز باب میل ما نیست؛ در بحث سفرهای نوروزی نیز ممکن است ما بخواهیم کسی به اهواز سفر نکند اما در این خصوص  باید مترصد سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. ما در حوزه شهرستان تابع سیاست‌های استان هستیم و نمی‌توانیم خلاف سیاست‌های استان عمل‌ کنیم.

فرماندار اهواز اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در بحث استان‌هایی که به صورت سرخود استان خود را در خصوص سفرهای نوروزی ممنوع‌الورود کرده‌اند، اقدام کرده و این موضوع را منتفی خواهد کرد. در همین راستا در روزهای آینده و با بررسی شرایط در خصوص ممنوع‌الورود بودن یا نبودن شهرستان اهواز در بحث سفرهای نوروزی اطلاع‌رسانی‌ خواهد شد.

عالمی‌نیسی گفت: شهرداری اهواز هرآنچه که در ارتباط با مبارزه با ویروس کرونا بوده را در شهر اهواز انجام‌داده است ‌و فرمانداری اهواز نیز در کنار آنها است. جمعه‌بازار و بازار پرنده‌فروشان در هفته آینده اجازه بازگشایی ندارند و این مساله به عنوان مصوبه شورای تامین نیز پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای بحث تعطیلی سلف‌سرویس‌ها در مناطق شهری مانند لشکرآباد نیز باید حوزه بهداشت ورود کند و نسبت به تعطیلی آنها اقدام شود. همچنین در بحث عرضه قلیان از نیروی انتظامی و عوامل اجرایی شهرداری درخواست دارم با همکاری یکدیگر در این بحث ورود کنند و مساله را ریشه‌کن کنند. سکوت و عدم برخورد با آنها باعث گسترش این موضوع به ویژه در پارک‌ها و مناطق ساحلی اهواز شده است‌.

احمد مشکورنیا نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح آگاهی مردم کشور در حوزه سلامت و درمان، مرگ و میری که هنوز در حد چند ده نفر است برای ما فاجعه شده و آستانه برخورد ما را پایین آورده است در حالی که باید در این زمینه از مسئولان تشکر کرد.

وی افزود: یک سری از اقدامات برای تعطیلی اماکن عمومی از جمله تالارها، مساجد و دیگر محل‌های تجمع انجام گرفته است. این اماکن با توجه به اینکه متولی مشخصی داشتند، به راحتی نسبت به تعطیلی آنها اقدام شد.

سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: در این زمینه با افراد و مراکزی که بر خلاف دستورات ارائه شده، اقدام به بازگشایی و یا برگزاری مراسم کرده‌اند برخورد شده و روند بازرسی‌ها و برخورد با آنها نیز همچنان ادامه دارد.

مشکورنیا ادامه داد: یک سری از بخش‌ها از جمله سلف‌سرویسها، بازار پرنده‌فروشان و قلیان‌سراها متولی خاصی ندارند و به هیچ ارگانی پاسخگو نیستند و تعطیل کردن آنها نیازمند یک عزم جدی و قاطع است.

وی ادامه داد: فعالیت این مراکز در شرایط عادی نیز به زیان سلامت جامعه است و در وضعیت کنونی که بحث کرونا مطرح است، خطر آنها برای سلامت جامعه دو چندان است و باید نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام شود.

سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز خاطرنشان کرد: برخورد با این مراکز و تعطیلی آنها نیازمند یک حرکت قاطع است. انتظار داریم با همکاری عوامل شهرداری، نیروی انتظامی و… در جهت حفاظت از سلامت عامه مردم، این مساله مورد توجه قرار بگیرد.

مهرداد شریفی، دبیر شورای سلامت اهواز نیز ضمن اشاره به بازدید از دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: هر دستگاه اجرایی مهم‌ترین سرمایه نیروی انسانی است اما برخی از دستگاه‌های اجرایی اهواز هنوز برای تهیه مواد ضدعفونی کننده، تهویه مناسب و اجرای دستورالعمل‌های لازم اقدام جدی نکرده‌اند.

وی افزود: و این در حالی است که تا کنون شش نفر از کارمندان بانک‌های سراسر کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که دلیل آن نبود تهویه مناسب و رعایت نکردن نکات بهداشتی مورد تاکید بوده است.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان کرد: افراد سالم نیاز به استفاده از ماسک و دستکش ندارند به شرط آن که نکات بهداشتی مورد تاکید همچون شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون را انجام دهند، اما افراد بیمار باید خود قرنطینگی را انجام دهند.

وی افزود: اما طبق بررسی صورت گرفته مشخص شد که مسؤولان برخی از دستگاه‌ها و ادارات اهواز ساده‌ترین نکات بهداشتی همچون وجود مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند در صورتی که باید نگاه تمام مدیران، سلامت محور باشد.

شریفی عنوان کرد: اگر به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا توجه نکنیم شاهد آمار بالای مرگ و میر خواهیم بود، اما با همتی که اکنون در مسئولان خوزستان وجود دارد شاهد کنترل این بیماری هستیم.

وی افزود: مجموعه بهداشت در حوزه سلامت تنها ۲۰ درصد نقش‌آفرین است و بقیه به همکاری بین بخشی دستگاه ها و سازمان ها باز می می‌گردد که مسؤولان شهرداری اهواز در مساله ضدعفونی و وسایل ناوگان عمومی اقدامات خوبی انجام داده اند.

در ادامه مهران باباپور اظهار کرد: مطرح شده که کروناویروس در گرما کمتر اثر می‌کند و با توجه به این موضوع، بسیاری به دنبال آن هستند که به اهواز سفر کنند.

وی افزود: برای اینکه شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا نباشیم، انتظار داریم از سفر شهروندان سایر استان‌ها به اهواز جلوگیری شود.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: از فرماندار اهواز درخواست می‌کنیم به منظور حفظ سلامت همشهریان اهوازی و مسافرانی که از شهرهای دیگر قصد سفر به اهواز را دارند، نسبت به پیگیری ممنوعیت سفر مسافران نوروزی به اهواز اقدام کند.

باباپور عنوان کرد: مردم اهواز همیشه به استقبال میهمانان نوروزی رفته‌اند اما شرایط به وجود آمده با شیوع کروناویروس، باعث شده درخواست جلوگیری از ورود میهمانان نوروزی به اهواز را ارائه کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.