×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تعطیلی پارک شهربازی اهواز / ادامه ضدعفونی معابر پرتردد

علیرضا عالیپور اظهار کرد: از روز چهارشنبه (۷ اسفندماه) قرارگاه مقابله با کروناویروس در شهرداری اهواز تشکیل شده و طبق مصوبه فرمانداری اهواز، همه دستگاه‌های خدماتی باید در کنار شهرداری اهواز عملیات ضدعفونی شهر با محلول‌پاشی در اماکن پرتردد را انجام دهند.

وی افزود: در این راستا شرکت‌های مختلف از قبیل آب و فاضلاب، برق، هلال احمر، گاز، صنعت و معدن و تجارت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و اورژانس در شهرداری اهواز حضور پیدا کردند و تقسیم کار برای انجام فعالیت‌های موثر جهت ضدعفونی مناطق پرجمعیت مانند بازارها انجام شده است. چهارشنبه شب نیز نخستین مرحله عملیات ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد توسط عوامل آتش‌نشانی منطقه ۱ در معابر اصلی شهر انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به ضدعفونی ۸ منطقه اهواز توسط ۳۲۰ نفر در هر شیفت کاری، بیان کرد: به این منظور از سوی فرمانداری اهواز ۱۰ هزار لیتر ژاول (محلول سفیدکننده) در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفت و عملیات ضدعفونی توسط دستگاه‌های سمپاش و شوینده در بازارها از جمله بازار هسته مرکزی شهر انجام می‌شود. این عملیات یک بار در شبانه‌روز انجام می‌شود و بنا است که با همکاری اصناف و واحدهای صنفی، به دو نوبت در شبانه‌روز برسد.

وی افزود: عملیات ضدعفونی شهر عمدتا در اماکن پرتردد که شهروندان مایحتاج روزانه خود را تهیه می‌کنند، انجام می شود. این عملیات در هسته مرکزی شهر اهواز در خیابان امام، سلمان فارسی، طالقانی و خیابان کاوه در منطقه ۱، خیابان وهابی و خیابان اصلی کیانپارس در منطقه ۲، زیتون کارمندی در منطقه ۳، خیابان ۴ فروردین منطقه گلستان در منطقه ۴، خیابان پردیس در منطقه ۵، منطقه کمپلو در منطقه ۶، حصیرآباد در منطقه ۷ و صد دستگاه باهنر در منطقه ۸ شهرداری اهواز انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: از جمله دیگر مصوبات مهم قرارگاه مقابله با شیوع کروناویروس، الزام مجمع امور صنفی به ملزم کردن تمام واحدهای صنفی جهت ضدعفونی و محلول‌پاشی در واحدهای تجاری بوده است. شهرداران مناطق نیز ملزم به شستشو و محلول‌پاشی و تامین مواد شوینده در سرویس‌های بهداشتی عمومی به صورت مستمر هستند.

وی عنوان کرد: از شب گذشته (پنجشنبه) تا اطلاع ثانوی نیز پارک شهربازی اهواز تعطیل شده است. همچنین استفاده از وسایل بازی در پارک لاله ممنوع است. استفاده از وسایل بازی درپارک‌های محله‌ای هم ممنوع است.

عالیپور ادامه داد: ترمینال‌های فرودگاه و راه‌آهن نیز روزانه باید چند بار ضدعفونی شوند. کلیه پایانه‌های حمل و نقل عمومی و و ناوگان اتوبوسرانی نیز روزانه هر دو سه ساعت یک بار محلول پاشی میشوند.

 

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.