×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
احیای فرهنگ جهاد و شهادت وظیفه همه ما است

حسینعلی امیری، در یادواره شهدای کوی مشروطه دشت آزادگان که شامگاه ۱۷ بهمن‌ماه برگزار شد، به یاد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، آن را به مردم انقلابی و ایثارگر دشت‌آزادگان تبریک گفت و اظهار کرد: این ایام با چهلم شهادت سرداری بزرگ، سربازی فداکار برای اسلام، مردی آسمانی، عبد صالح خدا سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت مصادف شده است. این ایام را گرامی می‌داریم و به روح پرفتوح این عزیزان درود می‌فرستیم و در برابر این شهدای بزرگ سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی با اشاره به سالگرد یادواره شهدای دشت آزادگان گفت: وقتی اسم مردم منطقه دشت آزادگان و سوسنگرد مطرح می‌شود انسان در برابر عظمت این مردم احساس کوچکی می‌کند؛ در نگاه توحیدی و بینش الهی زمانی می‌توانیم کار و یا مطلبی را ماندگار کنیم که محدود به زمان و مکان نباشد. کاری که برای رضای خداوند متعال نباشد در گذر زمان کم کم رنگ می‌بازد و از بین می‌رود.

امیری ادامه داد: یکی از معانی حق، ماندگاری و فنانشدن است. اعمالی که در روز قیامت برای انسان ماندگار می‌شود اعمالی هستند که حق است. دلیل اینکه قیام امام حسین از حدود ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون رنگ نباخته و از بین نرفته و به فراموشی سپرده نشده و سال به سال با ابعاد وسیع تر و پرشورتر گرامی داشته می‌شود، این است که بر حق بوده است. در طول تاریخ قیام‌های متعددی اتفاق افتاده و جنگ‌های زیادی صورت گرفته اما اثری از آنها نیست. قیام امام حسین برای رضای خدا بود و هر عملی که می‌خواهد ماندگار باشد و در زمان و مکان رنگ نبازد، باید برای رضای خدا باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: جان یکی از ذی‌قیمت‌ترین سرمایه‌های انسانی است و وقتی آن جان برای خداوند فنا شد، صاحبان این جان‌ها هیچگاه در لابلای مسائل دنیا فراموش نمی‌شوند و همواره مایه برکت هستند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای کوی مشروطه دشت آزادگان گفت: حضور این اجتماع عظیم در این یادواره نشان دهنده آن است که شهدای شما برحق بودند و جان‌هایشان را برای رضای الهی تقدیم کردند.

امیری با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند، گفت: آثار باقیمانده از جنگ در کارون و اروند، حاکی از شجاعت، ایثار و فداکاری مردم دشت آزادگان است. شما مردم دشت آزادگان هم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردید و هم رزمندگان از دیگر مناطق را در این منطقه پذیرایی کردید. تقدیم ۱۲۰۰ شهید، تقدیم دو هزار جانباز و تقدیم ۱۱۰ آزاده از این منطقه، بزرگترین سند دیانت، رشادت و فداکاری شما مردم شریف منطقه دشت آزادگان است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از وظایفی که بر عهده همه ما است، احیای فرهنگ جهاد و شهادت است. ما در این شرایط به ترویج فرهنگ شهادت و تبیین شخصیت شهدا نیاز داریم چرا که شهدای ما بهترین انسان‌های عصر خود در سلوک، در دفاع و در توجه به ابعاد مختلف مزیت‌های انسانی بودند. شهدا می‌توانند برای نسل‌های سوم، چهارم و آینده الگو قرار بگیرند. این وظیفه ما است که نسل‌های آینده بدانند نظام جمهوری اسلامی به بهای بهترین فرزندان این مرز و بوم تمام‌ شده است. با استعدادترین، خالص‌ترین، شریف‌ترین، مخلص‌ترین و مومن‌ترین فرزندان این مملکت در دوره دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع پرداختند.

وی ادامه داد: در دوره دفاع مقدس دیدیم شهدای ما حاضر شدند روی میدان مین بخوابند و برای همرزمانشان معبر بسازند. شما در کجای تاریخ چنین چیزی را سراغ دارید؟ شهدای ما جزو عارف‌ترین انسان‌های زمان خود بودند و سنگرهای جبهه‌ها عبادتگاه رزمندگان بود.

امیری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه، بیان کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در کشور ما است و مردم همواره با مشارکت حداکثری خود در انتخابات دشمن را ناامید کرده و باعث شدند توطئه‌های آنها به بن بست بخورد. در دوم اسفند همه با هر سلیقه سیاسی و از هر حزب و گروه سیاسی و هر قوم و زبان باید در انتخابات شرکت کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.