×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در بنزین تولیدی پالایشگاه آبادان دخل و تصرف نمی‌شود

نعمت‌الله نجفی در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: میزان بنزین یورو توزیع شده در ۹ ماهه نخست سال ۹۷ در اهواز بیش از ۱۴۹ میلیون لیتر بوده است که این میزان در ۹ ماهه نخست امسال به بیش از ۱۶۵ میلیون لیتر افزایش یافته است؛‌ بنابراین توزیع بنزین یورو در سطح اهواز ۱۶.۵ میلیون لیتر افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از بحث‌های مطرح شده، ایجاد زیرساخت‌های بنزین یورو در خوزستان بوده است زیرا بنزین یورو اهواز در سال گذشته و حتی سه ماهه نخست امسال از اراک تأمین می‌شد و اگر مشکلی رخ می‌داد، توزیع بنزین یورو قطع می‌شد. در این راستا، امسال سه مخزن برای بنزین یورو اختصاص یافت. همچنین چهار مکان بارگیری بنزین یورو پیش‌بینی شد و اکنون از طریق خط لوله، توزیع بنزین یورو در حال انجام است. .

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: اکنون توزیع بنزین یورو در حال افزایش است. میزان بنزین معمولی توزیع شده در آذرماه سال ۹۷، ۱۸ میلیون و ۱۲۰ هزار لیتر و بنزین یورو بیش از ۱۱ میلیون لیتر بوده است. یعنی ۳۸ درصد بنزین توزیع شده، یورو بوده است.

نجفی ادامه داد: در آذر ماه امسال میزان توزیع بنزین معمولی در اهواز بیش از ۱۵ میلیون لیتر و میزان توزیع بتزین یورو ۱۱ میلیون لیتر بوده لست یعنی ۴۲ درصد بنزین توزیعی در اهواز، کارون، حمیدیه و باوی بنزین یورو بوده است.

وی عنوان کرد: اکنون در کلیه جایگاه‌های داخل شهر، بنزین یورو توزیع می‌شود. در آذرماه سال جاری، سه جایگاه در سطح اهواز جهت توزیع نفت و گاز یورو در نظر گرفته شده است. در سال ۹۷، ۲۷ میلیون لیتر و در سال ۹۸، ۳۴ میلیون لیتر نفت و گاز یورو توزیع شده است یعنی افزایش ۲۶ درصدی در نفت و گاز یورو داشته‌ایم.

مدیرعامل پخش فراورده‌های نفتی اهواز عنوان کرد: همچنین در شهرستان بهبهان، اندیمشک و دزفول، چهار جایگاه در حال توزیع نفت و گاز یورو هستند و هیچگونه نفت و گاز معمولی به این جایگاه‌ها ارسال نمی‌شود. قطعا با افزایش تولید بنزین یورو در پالایشگاه آبادان، شاهد افزایش عرضه فرآورده یورو خواهیم بود.

وی در خصوص اجرای طرح کهاب، گفت: ما یکی از مناطق پیشرو در اجرای طرح کهاب هستیم. طرح کهاب باید در انبارهای نفتی، جایگاه‌های عرضه سوخت و در نفتکش‌ها اجرا شود که استیج اول طرح کهاب کامل شده است اما برای مراحل بعدی آن باید جایگاه‌های تحت پوشش شرکت‌های زنجیره‌ای تا پایان سال ۹۹ استیج دو طرح کهاب خود را اجرا کنند. برای اجرای طرح کهاب نفتکش‌ها نیز یکسری مخازن خریداری شده است.

نجفی افزود: قرار شده است تا پایان نیمه اول سال ۹۹ نفتکش‌های مجهز به طرح کهاب مجاز به حمل بنزین باشند.

وی با رد احتمال اختلاط بنزین، گفت: بنزین تولید شده پالایشگاه آبادان با همان نحوه تولید شده، دریافت و توزیع می‌شود و ما هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداریم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت: اگر بنزین معمولی به جایگاه‌ها ارسال نشود، با چالش مواجه خواهیم شد. زیرا در بعضی روزها به علت نداشتن بنزین یورو مجبور هستیم بنزین معمولی توزیع کنیم و اگر جایگاه‌های بنزین بخوابند، تنش‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.