×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نفتی‌ها هم در مجاورت “فلرها” کار می‌کنند

غلامرضا مفیدی در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، اظهار کرد: در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، پروژه‌های متعدد زیست محیطی تعریف شده و نسبت به تولید، کمترین میزان گازسوزی را داریم.

وی افزود: از بدو انقلاب اسلامی حدود ۲۰ درصد گازهای ناشی از فعالیت‌های نفتی جمع‌آوری می‌شد که به تدریج با راه‌اندازی تاسیسات مختلف، میزان جمع‌آوری گازها افزایش یافته است. میزان جمع‌آوری گازهای ناشی از این فعالیت‌ها با اقدامات انجام شده به ۹۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بیان کرد: حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ فوت میلیون مترمکعب، گاز تولیدی شرکت کارون است که ۹۲ درصد آن یعنی معادل ۶۰ تا ۷۰ فوت مترمکعب آن گازسوزی می‌شود.

مفیدی ادامه داد: در شرکت کارون حدود ۴۵ درصد نفت تولیدی ما به دلیل تحریم بسته شده است که با توجه به این شرایط، گازسوزی تاسیسات مجاور کلانشهر اهواز را بسته‌ایم و عملا گازسوزی را از ۶۰ تا ۷۰ میلیون فوت مترمکعب به ۲ تا ۳ میلیون فوت مترمکعب رسانده‌ایم.

وی عنوان کرد: تا زمانی که کاهش تولیدی داریم، شرایط به همین منوال خواهد بود، تنها ممکن است به صورت مقطعی زمانی که ماشین‌آلات ما دچار مشکل می‌شود، گازسوزی افزایش پیدا کند.

مفیدی گفت: ۵۳ مشعل داریم که برخی اصلی و برخی برای شرایط اضطراری پیش‌بینی شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت عوارض آلایندگی عنوان کرد: در دو سه سال اخیر ۳۵ میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی پرداخت کرده‌ایم. همچنین اخیرا حساب‌مان بسته شده و بابت عوارض آلایندگی ۴۷ میلیارد تومان از حساب این شرکت برداشت شده است که در مجموع، ۸۲ میلیارد تومان برای عوارض آلایندگی هزینه کرده‌ایم. البته در حال پیگیری هستیم که این ۴۷ میلیارد تومان به حساب ما برگردد و از بلاتکلیفی خارج شویم زیرا ۴ تا ۵ هزار نیرو داریم و باید حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم.

مفیدی تصریح کرد: با وجود محدودیت مالی، اراده برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی وجود دارد اما قطعا اقدامات بزرگ زمان‌بر است.

وی با اشاره به آلایندگی فلرهای نفتی تصریح کرد: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در مجاورت این مشعل‌ها فعالیت می‌کنند که اگر تبعات آن تا این حد سوء بود، بیشترین آسیب به همکاران ما وارد می‌شد. شاید تلفیق آلاینده‌ها باعث مسائلی شود.

مفیدی بیان کرد: هیچ عملیاتی بدون دستگاه MOT (فراورش سیار نفت) انجام نمی‌شود مگر اینکه نفت سوزی نداشته باشد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.