×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استقرار بیش از ۲هزار مسافر نوروزی در ستادهای اسکان خوزستان

سید حکمت‌الله موسوی در حاشیه بازدید از ستاد اسکان آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز اظهار داشت: ۲۷۰ سوئیت و ۱۵ اتاق عمومی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۱ نفر نیز در ۱۶ شهرستان خوزستان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: تا کنون ۲هزار ۱۳۰ نفر مسافر در ستادهای اسکان استان مستقر شده‌اند که از این تعداد ۹۳۰ نفر در مدارس و ۱۲۰۰ نفر نیز در مراکز رفاهی اسکان یافته‌اند. «۲۶۷ خانوار در مدارس و ۲۵۰ خانوار نیز در مراکز رفاهی اسکان دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه در محدوده شهرستان‌های مختلف استان، اسکان در مدارس پیش‌بینی شده است، توضیح داد: به علت این‌که مدارس حدود ۲ سال به دلیل غیرحضوری بودن کلاس‌های درس بلااستفاده بودند، در برخی مدارس، امکانات و تجهیزات آنها از بین رفته بودند؛ اما با تلاش مسئولان آموزش و پروش مجموعه‌های خوبی را برای اسکان آماده شد.

وی با اشاره به وضعیت فعلی ستاد اسکان استان اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی برای استقبال و پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اسکان خوزستان در نظر گرفته شده و در مجموع پنج‌هزار و ۵۸۰ کلاس، خانه معلم و مراکز رفاهی آموزش و پرورش خوزستان برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی شده است.

موسوی به نرخ‌های تعیین‌شده برای مراکز اسکان میهمانان نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: کلاس‌ها براساس نوع خدمات و امکانات رفاهی گروه‌بندی شده‌اند که نرخ یک شب اقامت در کلاس گروه ویژه ۶۰۰ هزار ریال، گروه الف ۵۰۰هزار ریال ، گروه ب ۴۰۰هزار ریال و  گروه جیم ۳۵۰هزار ریال تعیین شده است.

وی استقبال گردشگران از استان تا یک روز پیش از آغاز فروردین را کم‌نظیر توصیف کرد و افزود: امیدواریم مشکل خاصی در حوزه اسکان نباشد و میزبان خوبی برای گردشگران در ایام نوروز باشیم.

بر اساس گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، ۱۱ کمیته در خوزستان برای استقبال از مسافران نوروزی تشکیل شده و سفر مسافران نوروزی به استان از اواخر اسفند ماه بتدریج آغاز شده و همچنان رو به افزایش است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.