مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر اهواز با بیان این مطلب گفت: طی سالهای گذشته مجموعاً تعداد ١١٨ دستگاه خودرو سواری خارجی شامل خودروهایی همچون: هیوندای النترا، کیا سراتو و هیوندای اکسنت، جهت تقویت سیستم تاکسیرانی شهر اهواز، بویژه ناوگان تاکسیرانی فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی، از طریق گمرک بندر خرمشهر وارد اهواز شده بودند.
آیت حمیدی افزود: بررسی ها نشان می دهد که در بدو ورود این خودروها، از همان ابتدا برای سه دستگاه از آنها تشکیل پرونده نمی شود و بشکل عجیبی از آمار کلی ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج می شوند و در ادامه نیز تعداد ده دستگاه دیگر هم علیرغم تشکیل پرونده به هیچ ایستگاه تاکسی جهت فعالیت معرفی نمی شوند! سپس تعدادی دیگر از این خودروها هم به همین سرنوشت دچار شده و از آمار ناوگان تاکسیرانی اهواز خارج می شوند!
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز خاطر نشان ساخت: این خودروها با تسهیلات کم بهره بانکی و با شرایطی بسیار آسان و استثنایی به متقاضیان واگذار شده اند، که آورده هر متقاضی نیز مبلغ پایینی تعیین شده بود تا از این طریق، ناوگان پیر و فرسوده تاکسیرانی کلانشهر اهواز تقویت و به روز رسانی گردد.
وی افزود: کلیه این خودروها دارای پلاک منطقه آزاد اروند بوده که تنها تفاوت آنها با سایر خودروهای خارجی، در رنگ پلاک آنهاست که دارای زمینه زرد رنگ هستند، ولی موضوعی که باعث شده فضای سوء استفاده از این تاکسی ها مهیا گردد، رنگ بدنه خودرو است که با سایر ماشینهای معمولی هیچ تفاوتی ندارد و با جدا نمودن آرم و علائم برچسبی از بدنه خودرو که نشانگر تاکسی بودن آن است، خودرو از حالت تاکسی عمومی به ماشین شخصی تغییر می یابد!
وی در همین رابطه افزود: متاسفانه طی چند سال اخیر، تعدادی دیگر از این خودروها پس از آنکه مدتی بعنوان تاکسی فرودگاه و راه آهن به فعالیت پرداختند، در بنگاههای معاملات خودرو، مورد خرید و فروش قرار می گیرند، بگونه ای که در حال حاضر چند دستگاه از آنها بجای فعالیت در ایستگاههای تاکسی سطح شهر اهواز، در سایر شهرستانهای استان در حال استفاده شخصی هستند و بطور کلی از چرخه حمل و نقل عمومی شهر اهواز خارج هستند!
آیت حمیدی گفت: طی یک سالی که مسئولیت سازمان تاکسیرانی اهواز را بر عهده دارم، فشارهای زیاد و گوناگونی وارد شده است که این موضوع مورد پیگیری جدی قرار نگیرد، این درحالیست که حضور این خودروها در چرخه حمل و نقل عمومی شهر اهواز حق شهروندان این کلانشهر است و بهمین جهت هم با استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی به کشور وارد شده، سپس واگذار شده اند و از زمان سهمیه بندی بنزین نیز ماهانه ۴٠٠ لیتر سهمیه سوخت به آنان تعلق می گیرد، ولی متاسفانه چندین سال است که هیچ فعالیتی نداشته و عملاً بعنوان خودرو تاکسی وجود خارجی ندارند!