×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
در خوزستان سرمایه گذاری نکنید،سرمایه تان با کارشکنی بر باد خواهد رفت

یک کارشناس مسئول:گردنم برود مجوز تولید برای این کارگاه صادر نمی کنم.
استاندار خوزستان:منتظر ایجاد اشتغال دولتی نباشید.
معاون اقتصادی استاندار:
تبدیل خوزستان به کریدور اقتصادی منطقه
نماینده منتخب خرمشهر:
فقط دو آمبولانس سالم در خرمشهر وجود دارد.

جملات بالا ظاهراً گذاره های غیر مرتبط و ناهمگون هستند،اما در زیر ربط آنها به یکدیگر را توضیح خواهم داد.
وقتی که استاندار محترم خوزستان قاطع از عدم ایجاد کار دولتی سخن به میان می آورد و اضافه می کند که افراد جویای کار نباید منتظر چنین کاری باشند،راهکار ایجاد اشتغال در سخن معاون اقتصادی ایشان نهفته است که می گوید،خوزستان را به کریدور اقتصادی منطقه تبدیل خواهیم کرد.
به نظر می‌رسد که تبدیل خوزستان به کریدور اقتصادی منطقه پیش نیازهای مهمی را می طلبد و با حرف و سخن این امر محقق نمی شود.
از جمله لوازم تحقق این هدف،جلب و جذب سرمایه گذار خصوصی،اصلاح قوانین دست و پا گیر اداری،ارائه برخی زیر ساخت های لازم،روحیه تسهیل گری در متولیان اداری و همراهی با ان،عدم کارشکنی برخی ادارات و ایجاد فضای باز سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذار.
به نظر آقای استاندار و معاون ایشان چنین فضا و زمینه ای در استان بوده و خواهد بود؟به تجربه ثابت شده است که تحقق این راهبرد بسیار خوب در استان بسیار بعید و دست نیافتنی است.
بعنوان نمونه که در مقاله قبلی به این امر مفصل پرداختم،اگر از مجوزهای صوری که عمدتا جهت اخذ وام صادر شده و عملا با اندک تحقیقی می توان واقعیت ایجاد اشتغال در آنها را رصد نمود،نمی توان به خروجی مناسبی در سال گذشته برای اداره غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در جهت تسهیل در تحقق واقعی اشتغال و تولید رسید.
جمله اول تیتر از قول یکی از کارشناسان آن اداره است.
وقتی نگاه بسته،لجبازانه،کارشکنانه و شخصی و حذفی بر قسمتی از بدنه این واحد اداری حاکم است و اعتراض به عملکرد آنها با وجود پیگیری برخی از مسئولین و صحه بر مطالبات سرمایه گذار را به بدترین شکل ممکن جواب می دهند و یک کارشناس مسئول آنها می گوید که اگر گردنم برود به فلان واحد مجوز بهره برداری نمی دهم را در کجای ایجاد و تسهیل کار و تولید در سال جهش تولید با مشارکت مردمی می توان گذاشت؟
اگر جمله منتسب به نماینده محترم منتخب خرمشهر که گفته اند خرمشهر (که یک شاهراه حیاتی اقتصادی و بندر مهم کشور است )دو آمبولانس سالم دارد،به چه نتیجه ای از عملکرد مدیریت فعلی ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای تسهیل سرمایه گذاری در استان و کسیل امکانات به مناطق مهم اقتصادی جهت تحقق دو سخن استاندار و معاون ایشان در خوزستان رسید؟
به نظر می‌رسد که تغییر مدیریتی در راس دانشگاه و جوابگو نمودن مجموعه مدیران مرتبط با حوزه تولید و اشتغال و تسهیل امر سرمایه گذاری اولین قدم لازم باشد.
در این خصوص ورود جدی نمایندگان محترم مجلس جدید لازم و ضروری به نظر میرسد.

 

ادامه دارد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.