×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر در خوزستان

عبد ناصری روز یکشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان در شرکت توسعه نیشکر امیرکبیر، ضمن قدردانی از تمامی شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این جشنواره بزرگ، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره را به تمامی دوستداران محیط زیست تبریک گفته و امید می رود همچنان این زمین پاک را پاک و سرسبز نگه داریم.

وی افزود: اکنون در هفت کشت و صنعت توسعه نیشکر برداشت پایان یافته و تا امروز ۶۱۰ هزار تن شکر خام در این شرکت ها تولید شده اما نیشکر هفت‌تپه برای برداشت، همچنان به کار خود تا اوایل خرداد ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: تاکنون حدود ۵۸ درصد محصول مزارع نیشکر برداشت شده و ۴۲ درصد باقی مانده که علاوه بر ۳۸ هزار تن برداشت شده احتمال می‌رود ۲۲ هزار تن شکر تولید و هدف‌گذاری ۶۰ هزار تن نیز محقق شود که نسبت به سال گذشته، برداشت دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: افزایش تولید در شرکت توسعه نیشکر خوزستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است؛ سال گذشته ۴۰۰ هزار تن و امسال بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید شده است.

ناصری بیان کرد: پیش بینی ما با توجه به زمستان بدون سرما و یخبندان این است که، نی‌های شکر از شادابی خاصی برخوردار بوده و با عملیات کوددهی در مزارع سرسبز و شادابی را شاهد باشیم و پیش‌بینی می‌شود با این وجود، حدود ۷۰۰ هزار تن شکر در سال آینده تولید داشته باشیم.

وی گفت: اکنون سهم ما از بازار تولید کشور ۳۵ درصد است و با میزان تولید ۷۰۰ هزار تن این سهم بازار به ۳۸ درصد رسیده و باعث پایداری درآمد و سوددهی شرکت توسعه نیشکر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: همچنین در رابطه با کمک به روستاها و اجرای مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی تاکنون صورت‌ گرفته است که این شرکت، تحکیم و احداث سیل بندهای روستاهای در معرض سیل را در سالهای اخیر به صورت مستمر انجام داده و همواره تلاش داشتیم تا این عملیات با وجود هزینه های بالا، به خوبی انجام شود.

وی بیان کرد: در رابطه با احداث حسینیه ها مدارس و جاده‌های روستایی نیز فعالیت های زیادی توسط کشت و صنعت‌های مختلف انجام و تاکید می شود این عملیات برای کمک به همسایگان تداوم داشته باشد.

ناصری اظهار کرد: همچنین در آبگرفتگی های اخیر خوزستان نیز کمک های فراوانی به دستگاه های اجرایی شده که این خدمت رسانی را از وظایف ذاتی خود می‌دانیم.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.